تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
کد مطلب : 25915

روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم وارد کشور می‌شود

علت تشکیل صف برای خرید
۰
plusresetminus
قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار درباره واردات گوشت قرمز گفت: در حال حاضر با توجه به نیاز بازار روزانه به طور میانگین ۲۰۰ تن گوشت گرم وارد کشور می‌شود.
روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم وارد کشور می‌شود
به گزارش صدای بانک از خبرگزاری مهر، گوشت تنظیم بازار با قیمت ۲۹۹ هزار تومان در میادین و بازارهای میوه و تره بار با صف‌های طولانی و ساعت‌ها معطلی، در حال عرضه است. علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار درباره واردات گوشت قرمز به مهر گفت: در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۲۰۰ تن گوشت گرم وارد کشور می‌شود. بیش از این هم با توجه به ظرفیت لجستیک و منابع ارزی، صلاح نیست که واردات بیشتری انجام شود.
وی با بیان اینکه واردات به اندازه کمبودی که در بازار وجود دارد در حال انجام است، افزود: ماهانه تقریباً ۱۰ هزار تن گوشت منجمد وارد کشور می‌شود که بر اساس برنامه ریزی برای دو ماه پایان سال و ماه مبارک بوده است. همچنین در این دو ماه مجموع واردات گوشت منجمد گوساله و گوسفند ۳۰ هزار تن بوده است که بخشی در گمرکات کشور بوده و آزمایش‌های آن در حال انجام است.
وی با تاکید بر اینکه برای اسفند و فروردین این ۳۰ هزار تن طبق برنامه در حال انجام است، ادامه داد: کمبودی در بازار وجود ندارد اما فاصله قیمتی باعث شده تا صف خرید طولانی باشد. ایام پیش رو اعم از ماه رمضان، شب عید و سبد ارزاق پایان سال، تقاضا برای گوشت را افزایش داده است.
پیمان پاک با اشاره به آمار کشتار، تصریح کرد: شرایط در حال تعادل است. بر اساس پیش بینی که داشتیم و آمار کشتارگاه‌ها، روزانه به طور میانگین دام سنگین ۸۰۰ رأس معادل ۱۴۰ تن در استان تهران در حال کشتار است. این عدد برای دو ماه قبل ۵۰۰ رأس معادل ۷۰ تن بود. همچنین در بخش دام سبک، با افزایش ۵۰ درصدی به حدود ۱۲۰ تن رسیده است.
قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار این فرایند نشان می‌دهد به واسطه افزایش تقاضا، وزارت جهاد کشاورزی هم عرضه را بیشتر کرده است.
پیمان پاک گفت: صف طولانی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده مربوط به میدان بهمن بود. ما موافق این نوع توزیع نبودیم که اصلاح شد. ‌
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین