تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
کد مطلب : 5447

بازار طلا و سکه تحت تاثیر قیمت جهانی است

۰
plusresetminus
رییس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف ایران معتقد است: شرایط کنونی بازار طلا و سکه تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی طلا است که در پایان هر سال میلادی بروز می‌کند و پیشینه هم نشان می‌دهد در این دوران قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش داشته و ناشی از تسویه حساب‌های فیزیکی طلا در شرکت‌ها و موسسات مالی خارجی است.
بازار طلا و سکه تحت تاثیر قیمت جهانی است
 به گزارش "صدای بانک" ،  محمد کشتی آرای افزود: رشد قیمت ارز هم در افزایش قیمت سکه و  طلا نقش دارد و در یک هفته گذشته روند رشد قیمت ارز تداوم یافت .

کشتی آرای توضیح داد: روند رشد قیمت هر اونس طلای جهانی تا آغاز سال میلادی جدید ادامه پیدا می کند، اما وضعیت بازار ارز نامشخص است و سیاست های بانک مرکزی در این باره تغییر دارد، بنابر این نمی توان میزان و تداوم اثربخشی افزایشی بازار ارز بر بازار سکه را پیش بینی کرد.

به گفته وی، تحولاتی مثل تصویب لوایح FATF می تواند زمینه تغییر قیمت را فراهم کند، اما باز هم نمی توان به پیش بینی دقیقی از این مسئله رسید.

وی یادآور شد: پیش بینی شده بود که سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به توکیو اثر مثبت بر بازار ارز بگذارد، اما قیمت ارز از زمان سفر رییس جمهوری هیچ تغییری نکرد و روند رشد را ادامه داد.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین