تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : 5868
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد:

پرداخت وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی با شرط سنی

۰
plusresetminus
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طبق یک آیین نامه ابلاغی به بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج ۵۰ میلیون تومان با محدودیت سنی در نظر گرفته می‌شود.
سید فاطمه ذوالقدر
سید فاطمه ذوالقدر
 به گزارش "صدای بانک" ،  سید فاطمه ذوالقدر با اشاره به افزایش وام ازدواج زوجین در مورد جزییات پرداخت این وام گفت: وام ازدواج با توجه به تورم موجود در جامعه در کمیسیون تلفیق به 100 میلیون تومان افزایش پیدا کرد، بر این اساس به هر زوج 50 میلیون تومان با باز پرداخت 7 ساله اختصاص می‌یابد و بانک مرکزی موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از 1 فروردین 96 است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست پرداخت کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به افزایش رقم  وام ازدواج و باز پرداخت 7 ساله  آن بدون شک شاهد افزایش ازدواج‌های نامتعارف در سن کم خواهیم بود، برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی با رایزنی که با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری داشتیم قرار شد طبق یک آیین نامه ابلاغی به بانک‌ها  برای  پرداخت وام ازدواج 50 میلیون تومانی با محدودیت سنی در نظر گرفته شود .

نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: در مورد حداقل و حداکثر سن دریافتی این وام در حال رایزنی هستیم بدون شک سن مشخصی از طرف معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای دریافت این وام تعریف و ابلاغ  خواهد شد.
 
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برای جلوگیری از هرگونه تخلف هر سه ماه یکبار گزارشی از بانک مرکزی برای جلوگیری از هرگونه بروز تخلف به کمیسیون فرهنگی مجلس ارسال می شود.

منبع: خانه ملت 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین