تاریخ انتشارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : 7418

کرونا، اقتصاد یونان را ۱۰ درصد کوچک‌تر می‌کند

۰
plusresetminus
وزیر دارایی یونان روز شنبه پیش‌بینی کرد که اقتصاد کشورش در سال جاری به علت شرایط محدودکننده ناشی از کرونا، پنج تا ۱۰ درصد کوچک‌تر شود.
کرونا، اقتصاد یونان را ۱۰ درصد کوچک‌تر می‌کند
 به گزارش "صدای بانک" ، کریستوس استایکوراس به یک شبکه تلویزیونی گفت: به نظر می رسد ما در دامنه پنج تا ۱۰ درصد قرار داشته باشیم.
وی افزود: ارزیابی ها بسته به تاثیر محدودیت های اعمال شده برای قطع انتشار بیماری کووید ۱۹ و چگونگی برداشتن آنها، به صورت دائم تغییر می کند.
یونان تا اواخر جمعه ۲ هزار و ۴۹۰ مورد ابتلابه کووید ۱۹ شامل ۱۳۰ مرگ ثبت کرده که نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا، میزان پائینی است.
این کشور که سه بسته کمک بین المللی پرداختی به آن در سال ۲۰۱۸ پایان یافت، در پی بحران ۱۰ ساله بدهی ها که موجب کوچک شدن اقتصادش به میزان ۲۵ درصد شد، در مسیر بهبود قرار داشت. اقتصاد این کشور در سال گذشته عمدتا به علت درآمدهای ناشی از شکوفایی بخش گردشگری ۱.۹ درصد رشد کرد، اما پیش بینی می شود در سال جاری، دچار آسیب بسیاری شود. صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که اقتصاد یونان در سال جاری تا ۱۰ درصد کوچک شود و نسبت بیکاری در آن از ۱۶.۴ درصد در ژانویه به ۲۲.۳ درصد افزایش یابد.
دولت یونان اقدامات مربوط به قرنطینه را تا چهارم مه (۱۵ اردیبهشت ماه) تمدید کرده است و انتظار می رود کاهش تدریجی محدودیت ها، پس از این تاریخ آغاز شود.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین