تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد مطلب : 9238

ذخایر ارز خارجی روسیه رکورد زد

۰
plusresetminus
طبق پیش‌بینی اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی ریا نووستی، ذخایر ارزی خارجی و طلای روسیه پس از افزایش ۹ میلیارد دلاری در یک هفته، می‌تواند در ماه آگوست از رکورد ۵۹۸ میلیارد دلار فراتر رود.
ذخایر ارز خارجی روسیه رکورد زد
 به گزارش "صدای بانک" ، طبق آخرین گزارش بانک مرکزی روسیه، در پایان ماه قبل ذخایر ارزی روسیه به بالاترین سطح در ۱۲ سال اخیر رسید و از ۵۹۱.۸ میلیارد دلار فراتر رفت. داده‌هایی که این هفته منتشر شد نشان داد که تنها ظرف ۱ هفته این ذخایر ۹.۱ میلیارد دلار یا حدود ۱.۶ درصد جهش کرده است.
مهم‌ترین علت افزایش ارزش ذخایر روسیه رشد قیمت جهانی طلا و محاسبه مجدد ارزش ذخایر بر اساس قیمت‌های جدید بوده است.
بالاترین رکورد ذخایر ارزی روسیه در تاریخ این کشور در آگوست ۲۰۰۸ اتفاق افتاد و ارزش آن به ۵۹۸.۱ میلیارد دلار رسید. هرچند با وجود بحران اقتصادی جهان میزان آن ذخایر ظرف ۳ ماه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت.
تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند تا پایان ماه آگوست میزان ذخایر ارزی خارجی و طلای روسیه می‌تواند از ۶۰۰ میلیارد دلار هم فراتر برود.
سرگی گریشونین از آژانس رتبه‌دهی ملی روسیه می‌گوید: میزان این ذخایر می‌تواند به علت افت ارزش دلار هم بالا برود. او پیش‌بینی کرد میزان ذخایر ارزی روسیه به ۴۴۸-۴۵۰ میلیارد دلار و میزان ذخایر طلا به ۱۵۲ میلیارد دلار برسد.

منبع: مهر 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین