تاریخ انتشارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
کد مطلب : 9747

نقش بانک ها در تاسیس نهادهای مالی

۰
plusresetminus
بانک ها با منابع مالی بالایی که در اختیار دارند بدون معامله با مردم می توانند سهام هایی را بین خود خرید و فروش کنند و تپش قلب بازار را در دست بگیرد.
نقش بانک ها در تاسیس نهادهای مالی
استاد اقتصاد با انتقاد از مصوبه ای که به بانک ها اجازه خرید و فروش سهام در بورس می دهد گفت : بانک ها با منابع مالی بالایی که در اختیار دارند بدون معامله با مردم میوانند سهام هایی را بین خود خرید و فروش کنند و تپش قلب بازار را در دست بگیرد.
 پنجشنبه هفته گذشته رسانه ها، از قول حسن قالیباف اصل به این موضوع اشاره کردند که آیین نامه جدید بورس بر ضرورت مشارکت سهام داران عمده در معاملات سهام تاکید دارد تا به موجب مفاد این آیین نامه، ضمانت اجرایی و اختیارات لازم به سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت الزام سهام داران عمده به انجام عملیات بازارسازی و بازارگردانی تفویض شود. همچنین منع مشارکت بانک ها در رابطه با مفاد ماده 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، استثنا شد و بانک ها نیز مجاز به سرمایه گذاری در بازار سرمایه خواهند بود. در عین حال سازمان بورس تلاش می کند تا نقش بانک ها در تاسیس نهادهای مالی در بورس را تقویت کند. این مصوبه با واکنش های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان‌ اقتصادی مواجه شده و تبعات آن در حال تحلیل و بررسی است
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین