تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : 7044

ارتباطات کرونایی

۱
plusresetminus
برای عبور از بحران کرونا هر کدام. از شهروندان در طبقات اجتماعی مختلف یک یا دو ناحیه را برای زندگی انتخاب می کنند!
ارتباطات کرونایی
 به گزارش "صدای بانک" ،  شما در کدام ناحیه کرونا زندگی می کنید؟هر بحرانی از جمله بحران جهانشمول شیوع سریع ویروس کرونا به سه مرحله ؛ قبل ، حین و بعد از بحران تقسیم می شود. متخصصان در حوزه های مختلف برای هر مرحله راهکارها و توصیه هایی برای عبور از آن شرایط ارائه می کنند.
ما اکنون در وسط بحران این پدیده جهانی هستیم. افراد جامعه هر یک واکنشهای مختلفی در این شرایط از خود نشان می دهند.

مرحله حین بحران دارای  سه ناحیه 
۱.ترس ۲. یادگیری ۳. رشد است. لذا کنش ها و واکنشهای  افراد در حین شیوع این ویروس به  این سه ناحیه تقسیم می شود :

ناحیه اول : ناحیه ترس است!
این ناحیه با ترس و خشم و دلهره و اضطراب همراه است. 
شما اخبار را دنبال می کنید، مدام به دنبال آخرین خبرها در خصوص کرونا شبکه ها را جستجو می کنید و بدون وقفه‌ بخصوص اخبار منفی  را با دیگران به اشتراک می گذارید.
ترس باعث می شود واکنش شما نسبت به اخبار همراه با عصبانیت باشد لذا  مدام نقد می کنید و از  شرایط به شدت خشمگین می شوید. این ناحیه معطوف به گذشته است،نسبت به آینده خوش بین نیستید و مدام نگرانی بر شما غلبه کرده و موجب استرس در شما و اطرافیانتان می شود .

ناحیه دوم : ناحیه یادگیری است .
در این ناحیه شما هوشمندانه وآگاهانه تر اخبار را دنبال می کنید ! سواد رسانه ای و ارتیاطی خود را بالا می برید .هر گونه خبری را باز انتشار نمی کنید . واقعیتهای کرونا را می پذیرید و دنبال یادگیری از محیط و دیگران و باز بینی نقشهای خود در سطوح مالی، ارتباطی و اجتماعی هستید.
بر احساسات تان آگاهی دارید. معتقدید که همه در تلاش برای حل این معضل هستند و شما نیز در آرامش بهتری با دیگران همراهی می کنید.هیجان خود را کنترل می کنید و از اخبار منفی فاصله می گیرید. در این ناحیه سواد سلامت و سواد رسانه ای و ارتباطی خود را تا می توانید بالا می برید. تلاش می کنید از حواشی منفی فاصله بگیرید .

ناحیه سوم : ناحیه رشد است.
این ناحیه معطوف به آینده است، شما در این ناحیه تلاش می کنید با درسی که از بحران کرونا گرفته اید به فکر رشد و بالندگی کسب و کار و موقعیت های اجتماعی حرفه ای خود باشید! با دیگران همدلی می کنید. تلاش می کنید به دیگران کمک کنید .برای آینده برنامه ریزی می کنید و خود را برای فردایی بهتر آماده می کنید. مطالعه می کنید، شرایط خاص خود و دیگران را تجزیه و تحلیل می کنید و  درسهایی از آن برای آینده خود می گیرید ..در حقیقت در این فکر هستید که چگونه باید بعد از بحران تهدید ها را به فرصت تبدیل کنید. شادتر و امیدوارانه تر زندگی می کنید.داشته های خود را می‌بینید و صبر و شکیبایی را در خود تقویت می کنید....

این سه مرحله گذار زندگی کرونایی را همه ما  به نوعی از سر  می گذرانیم.  بسته به نوع باور و توان افراد زمان توقف هر کسی در مراحل مختلف متفاوت است .بعضی ها هنوز در ناحیه ترس هستند و برخی به سرعت وارد ناحیه رشد می شوند....

به امید اینکه  همه بتوانیم هوشمندانه  وارد ناحیه  سوم زندگی کرونایی بشویم  ...

 حمید شکری خانقاه 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین