تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : 13543

نحوه انتقال سهام عدالت افراد متوفی به وراث

نویسنده : مریم فراهانی راد
۰
plusresetminus
تمامی دارندگان سهام عدالت می توانند از سهام خود به عنوان وثیقه نیز استفاده نمایند.
نحوه انتقال سهام عدالت افراد متوفی به وراث
به گزارش صدای بانک  مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)  گقت: تمامی دارندگان سهام عدالت می توانند از سهام خود به عنوان وثیقه نیز استفاده نمایند.
این قانون برای کسانی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند و حتی بخشی از سهام خود را فروخته اند و کسانی که روش غیر مستقیم را انتخاب نموده اند یکسان می باشد.
همچنین با توجه به اینکه سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان تا اواخر شهریور ماه راه اندازی می گردد، وراث می توانند توسط این سامانه به انتقال سهام عدالت متوفیان خود اقدام نمایند.
در اینجا یادآور می شویم وراث جهت دریافت سهام عدالت متوفی نباید یکی یکی وارد این سامانه شوند و اطلاعات شخصی خود را بصورت جداگانه وارد نمایند. بلکه فقط یک نفر می تواند به عنوان وکیل از بین وراث به انجام اقدامات لازم همچون دریافت گواهی انحصار وراثت و مالیات بر ارث بپردازد.
اطلاعات وارده توسط اشخاص به سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان بعد از تکمیل شدن جهت تخصیص به وراث، به شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال می گردد.
لازم به ذکر است سودی که در طول این سالها برای مشمولین دیگر واریز گردیده برای متوفقیان نیز همچنان در جایگاه خود محفوظ می باشد و به محض اینکه انتقال سهام عدالت شخص متوفی انجام شد، سود سال های قبل او نیز به حساب وراث واریز می گردد.


*مریم فراهانی راد
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین