تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
کد مطلب : 17446

دلایل مسدود شدن کارت بانکی و رفع مسدودیت کارت بانک‌های مختلف

۷
۵
plusresetminus
مسدود شدن کارت بانکی در دنیای تجارت و کسب و کار می‌تواند مشکلات متعددی را برای شما ایجاد کند. اطلاع از علت مسدودی کارت بانکی و روش‌های رفع آن به شما کمک می‌کند تا حساب خود را باز کنید و سپرده‌های خود را برداشت کنید و یا انتقال بدهید.
دلایل مسدود شدن کارت بانکی و رفع مسدودیت کارت بانک‌های مختلف
به گزارش صدای بانک دلایل مسدود شدن کارت بانکی به قرار زیر می باشد:
-مسدود شدن کارت بانکی به دلیل رمز اشتباه
-علت های مسدود شدن کارت بانکی از سوی بانک
از انواع مسدودیت شدن کارت می‌توانیم به مقررات بانکی اشاره کنیم. دلایل مسدودی حساب بانکی در مقررات بانک‌ها می‌تواند متعدد باشد. لیست این دلایل به صورت زیر است:
-راکد ماندن طولانی مدت حساب یا ناقص بودن مشخصات شناسایی مشتری 
-مسدودیت کارت بانکی به دلیل ضمانت وام (اگر شما ضمانت وام فرد دیگری را پذیرفته باشید و او هم نسبت به پرداخت اقساط خود، دیرکرد داشته باشد؛ حساب شما به‌عنوان ضامن بسته می‌شود.)
-استفاده از چک بلامحل (افرادی که بدون توجه به موجودی حساب خود از چک بلامحل استفاده می‌کنند؛ به مدت ۷ سال، حساب بانکی آن‌ها مسدود خواهد بود.)

روش رفع مسدودی کارت بانک‌های مختلف (ملت، صادرات، سپه، کشاورزی و …)

در این بخش، قصد داریم تا راهنمای کلی رفع مسدود بودن کارت بانک‌های مختلف را بررسی کنیم.
نام بانک روش رفع بسته شدن حساب بانکی
 رسالت دسترسی به پیشخوان مجازی بانک رسالت
ملی مراجعه به یکی از شعب بانک ملی ایران
مهر ایران استفاده از اپلیکیشن بانک مهر ایران
صادرات استفاده از تلفن بانک صادرات
سپه مراجعه به یکی از شعب بانک سپه با کارت ملی
ملی استفاده از نشان بانک
ملت مراجعه به یکی از شعبه‌های بانک ملت
کشاورزی رفع مسدودی از طریق اینترنت بانک
اقتصادنوین مراجعه به یکی از شعبه‌های بانک اقتصادنوین
آینده استفاده از سایت بانک آینده

به طور کلی، برای فعالسازی حساب بانکی مسدود شده باید با کارت ملی به همان بانک مراجعه کنید و یا از سایت، اینترنت بانک و اپلیکیشن همان بانک استفاده کنید. برای مثال، نحوه فعالسازی کارت نقدی مسدود شده در بانک تعاون به همین صورت است. یعنی شما با به همراه داشتن کارت ملی خود و مراجعه حضوری به بانک تعاون می‌توانید حساب و یا کارت بانکی خود را فعالسازی کنید. در ادامه، روش رفع کردن کارت بانکی مسدود شده را برای بانک‌های رسالت، ملی و صادرات به طور مفصل بررسی کردیم:
۱- رفع مسدودی کارت بانک رسالت
رفع مسدودی کارت بانک رسالت به دلیل رمز اشتباه برای هر فردی که از خدمات نوین بانکی بانک رسالت استفاده می‌کند، ممکن است اتفاق بیافتد. در اولین فرصتی که توانستید، به پیشخوان مجازی بانک رسالت وارد شوید. سپس، بر روی خدمات کارت کلیک کنید تا گزینه “مسدودی کارت” را مشاهده کنید و درخواست خود را ثبت نمایید.
۲- رفع مسدودی کارت بانک ملی
در مورد موضوع رفع مسدودشدن کارت بانک ملی هم راهکاری وجود دارد که آن را به صورت اینترنتی انجام بدهید. خوب است بدانید که رفع مسدودی کارت بانکی از طریق اینترنت برای دارندگان حساب بانک ملی هم امکانپذیر است. روش به این صورت است که نشان بانک ایوا را نصب کنید. سپس، اطلاعات حساب خود را مشاهده کرده و نسبت به رفع مسدودی آن اقدام نمایید.
۳- رفع مسدودی کارت بانکی صادرات از طریق اینترنت
با تلفن بانک صادرات نیز می‌توانید اقدام به مسدودی کارت بانکی خود کنید. 

دلایل مسدود شدن حساب بانکی توسط دادگاه و دستگاه‌های قضایی
مسدود شدن حساب توسط دادگاه، دادستانی و شورای حل اختلاف می‌تواند یکی از علت‌های رایج مسدودیت کارت بانکی باشند. برای مثال، اگر همسر شما اقدام به اجرای مهریه کرده باشد؛ علت مسدود شدن حساب بانکی توسط دادستانی ودادگاه بسیار زیاد است. همچنین، افرادی که سرباز فراری هستند، عواقبی مانند مسدودی حساب بانکی را باید بپذیرند!

رفع مسدودیت کارت بانکی (با علت‌های حقوقی و کیفری)
برای رفع مسدود بودن کارت بانکی که به دستگاه‌های قضایی مربوط است، باید به دادگستری مراجعه نمایید.
در بحث دعاوی حقوقی باید قبل از صدور رای قطعی در برابر قاضی، دفاع بسیار خوبی ارائه بدهید و حساب خود را رفع مسدودیت کنید. اگر رای قطعی صادر شده و حساب شما جهت پرداخت محکوم به مسدود شده که باید سریعا جهت پرداخت، اقدامات لازم را انجام دهید.
با توجه به موضوع دعاوی کیفری برای رفع مشکل مسدود شدن حساب بانکی خود، الزاما باید از یک وکیل کمک بگیرید؛ زیرا، حساب شما به دلایل کیفری بسته شده است و یک فرد مسلط به این مسائل می‌تواند این موارد را پیگیری کند. همچنین، به نکته‌ی مهم زیر برای رفع انسداد حساب بانکی در دعاوی کیفری توجه کنید:
در شکایت‌های کیفری در صورت مسدودی حساب پس از تحقیق از بانک مربوطه در خصوص مرجع صادر کننده دستور مسدودی حساب حضور سریع و موثر در دادسرا و شعبه مسدود کننده بسیار مهم می باشد.

دلیل مسدود شدن حساب بانکی توسط پلیس فتا
در بحث علت های مسدود شدن حساب بانکی می‌توان به جرایم دارندگان حساب هم اشاره کرد. پلیس فتا به دلایل گردش مالی بالا در سایت‌های شرط‌بندی و یا کلاهبرداری به بهانه‌های متعدد می‌تواند اقدام به مسدود کردن حساب بانکی نماید.

سایر دلیل های مسدود شدن حساب بانکی توسط پلیس فتا را در لیست زیر مشاهده می‌کنید:
-از اطلاعات حساب شما که در درگاه‌های جعلی (فیشینگ) وارد شده، جهت پولشویی و کلاهبرداری استفاده شده است.
-فردی با داشتن شماره کارت شما، قصد برداشت از حساب را داشته که با وارد کردن اشتباه رمز دوم کارت باعث مسدودی می‌شود.
-یک شکایت از شما در مراجع قضایی ثبت شده و با دستور قاضی، حساب شما مسدود شده است.

رفع مسدود شدن حساب بانکی توسط پلیس فتا
برای رفع کردن مسدود شدن کارت از سوی پلیس فتا باید به شعبه‌ی مورد نظر خود مراجعه نمایید. سپس، مدارک زیر را از متصدی بانک تحویل بگیرید:
-شماره نامه
-نام مرکز پلیس فتا (ارسال کننده نامه‌ای که بواسطه آن حساب‌شان مسدود شده را دریافت کنند.)
-بعد از دریافت این مدارک می‌توانید به پلیس فتای آن شهر یا شعبه صادر کننده دستور قضائی، مراجعه کنید. در صورتی که شما، شرایط مراجعه حضوری و دریافت شماره نامه و نام مرکز پلیس فتا را ندارید؛ می‌‌توانید از طریق مشاهده ابلاغیه با کد ملی اقدام کنید. با این شرایط، سایر مراحل رفع توقیفی کارت بانکی خود را می‌توانید به صورت آنلاین از سامانه ثنا پیش ببرید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نظرات شما
بهمن یوسفی کا رانا
سلام کارت‌های بانکی من کارت ملت به شماره کارت 610433893358درضمن بعلت عدم زیادی موجودی وکارت پاسارگاد 5022291316821360دوبارزدم وبخاطر همین شب زنگ زدم گفتن دوربار زدی مسدود شده ودر ضمن من بااین همه تراکنش دربانکهای صادرات مهرایران وپست بانک ایران حساب بانکی واریز کردم مسدود و موجودی نشان نمیدهند ممنونم زحمتش رو بکشید الان واجب خدااز شما واز برنامه نویسی شما راضی هستم تشکر
مجتبی کاشاني منفرد
کارتم مسدودشده به دلیل رمزاشتباه لطفا رهنمای کنید
محمد
باسلام بابت کاربانک رسالت رمزشواشتباوارد کردم مسدودشده
مرصیه عابدی
مسدودشدن رمزدوم ودریافت رمزدوم وپویا
مرضیه عابدی
مسدودی رمزدوم ودریافت رمزپویا
آخرین عناوین