تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : 11208
رئیس انجمن شرکت‌های تامین سرمایه استان تهران تاکید کرد؛

بورس نیازمند تلاش جسورانه برای بازگشت اعتماد سرمایه گذاران است 

۰
plusresetminus
نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی فعال در حوزه بازار سرمایه در نشستی با مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مشکلات و چالش‌های بازار سهام مانند قیمتگذاری دستوری، پذیرش شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها، دامنه نوسان، عرضه سهام، افزایش سرمایه شرکت‌ها و ... گفتند و راه‌حل‌های پیشنهادی خود را ارائه دادند.
بورس نیازمند تلاش جسورانه برای بازگشت اعتماد سرمایه گذاران است 
به گزارش صدای بانک،  در این جلسه دکتر مهدی آزادواری، رئیس انجمن شرکت‌های تامین سرمایه استان تهران، یکی از مشکلات جدی بازار سرمایه را که به گفته وی، منجر به بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران و کاهش شدید حجم معاملات شده است، نامشخص بودن برنامه دولت در حوزه اقتصاد داخلی و سیاست خارجی عنوان کرد و گفت: ابهامات موجود از جمله سرنوشت مذاکرات هسته‌ای و توافق یا عدم توافق کشور با قدرت‌های دنیا، بلاتکلیفی در حذف ارز ترجیحی، افزایش قیمت‌ها در صنعت خودرو و سایر صنایع و تغییر قیمت حامل‌های انرژی، منجر شده  است سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار سرمایه همچنان با تردید مواجه باشند، از این رو، میل به سرمایه‌گذاری در این بازار به شدت کاهش یابد.
به گفته وی، راهکار این مشکلات نیز به سادگی قابل ارائه نیست و به سیاست‌گذاری مناسب و جسورانه در عرصه اقتصاد و سیاست منوط می‌شود. آزادواری تصریح کرد که در غیر این صورت، فنر بازار آنقدر فشرده می‌شود که در نهایت در یک‌بازه زمانی کم با رشد شدید و حتی حباب‌گونه، خود را با تورم متناسب خواهد کرد که این اتفاق، اثرات مخربی نیز به همراه خواهد داشت. وی با این حال، خاطرنشان کرد که در کاهش این آثار مخرب، تعامل میان بورس و سهامداران می‌تواند تا حد زیادی مفید واقع شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما