تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : 11835

بازطراحی نسل اول قوانین استارت آپ‌ها در فرابورس

۰
plusresetminus
مدیرعامل فرابورس ایران در پنل تخصصی چالش‌های ورود استارت آپ‌ها به بازار سرمایه از بازطراحی نسل اول قوانین این حوزه در فرابورس ایران خبر داد و گفت: تکمیل زنجیره برای توسعه این حوزه موضوع مهمی است که در حال پیگیری و انجام آن هستیم.
بازطراحی نسل اول قوانین استارت آپ‌ها در فرابورس
به گزارش صدای بانک، میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران طی بازدید از نمایشگاه اینوتکس در رویداد چالش‌های ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بورس به بررسی این موضوع پرداخت.
به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، میثم فدایی طی این بازدید درباره طراحی یک اکوسیستم در خصوص ورود استارت آپ‌ها به فرابورس گفت: در خصوص بحث اقتصاد دانش‌بنیان متقاضی برای ابزارهای متنوع وجود دارد که فرابورس در حال بررسی و پیگیری آن‌ها است.
او با اشاره به اینکه فرابورس در مرحله بازطراحی نسل اول قوانین و مقررات حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: در سال جدید نشستی با مدیران سکوهای تأمین مالی داشتیم و نقطه نظرات آن‌ها را دریافت و بررسی کردیم.
مدیرعامل فرابورس ایران با تأکید بر اینکه در بحث استارت آپ‌ها نیز لزوم تکمیل زنجیره وجود دارد و بازنگری در قوانین باید انجام شود، گفت: درزمینهٔ نهادهای مالی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها، سازمان بورس روند مجوز دهی را تسهیل کرده تا این نهادها آمادگی کامل برای سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌ها را داشته باشند.
وی در خصوص سایر راهکارها برای رفع موانع و چالش استارت آپ‌ها گفت: مهم‌ترین کار در دنیا بحث شرکت‌هایی است که توسعه‌دهنده استارت آپ‌ها هستند و در ابتدا استارت آپ‌ها را خریداری و فرآیند آماده‌سازی آن‌ها را انجام می‌دهند.
به گفته فدایی در همین رابطه صندوق‌های وی سی و صندوق‌های پی‌ای باید نهادهای تخصصی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان باشند تا بتوانند در این حوزه به‌درستی فعالیت کند اما در حال حاضر مدیران این صندوق‌ها در حوزه بازار سرمایه تخصص دارند این در حالی است که باید دانش خود را در بخش استارت آپ‌ها ارتقا دهند، البته ما در ابتدای این مسیر هستیم و مشکلات در حال اصلاح است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین