تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : 12122
سفر مدیرعامل بانك صنعت و معدن به استان لرستان برای پیگیری و اجرایی نمودن مصوبات سفر ریاست جمهوری به این استان

وظیفه بانك ها ایجاد تصویر مثبت از نظام بانكی است

۰
plusresetminus
مدیرعامل بانک صنعت و معدن به منظور پیگیری و اجرایی نمودن مصوبات ریاست جمهوری و نظارت بر روند احداث و بهره برداری از طرح های تامین مالی شده این بانک به استان لرستان سفر کرد.
وظیفه بانك ها ایجاد تصویر مثبت از نظام بانكی است
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر علی خورسندیان مدیرعامل این بانک که به همراه حسین عسکری عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیر عامل، بیژن اسدی معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات، عبدالرضا ولی اللهی معاون اعتبارات و راهبری شعب و جمعی از مدیران ارشد این بانک به استان لرستان سفرکرده است، صبح امروز چهارم خردادماه با استاندار و مسؤلان استانی این استان دیدار و گفتگو کرد.
وی در جمع استاندار و مسؤلان استانی اعلام داشت: 497 میلیون یورو تسهیلات در راستای افزایش تولید و اشتغالزایی به واحدهای تولیدی بهره برداری شده یا در حال بهره برداری استان پرداخت شده است.
در این دیدار، مدیرعامل بانک صنعت و معدن ضمن اشاره به ظرفیت‌های غنی و وجود واحدهای تولیدی مهم در استان لرستان، در خصوص وضعیت اقدامات و عملکرد بانک اظهار داشت: در سال گذشته بالغ‌ بر 72 هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات ریالی از سوی بانک صنعت و معدن به صنایع این استان پرداخت شده که با بهره برداری از طرح های تامین مالی شده با این تسهیلات، برای 2929 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
وی افزود: همچنین از محل بند الف تبصره 18 سال 1400،  تا کنون 198 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و مبلغ 921 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی استان تخصیص یافته است.
 دکتر خورسندیان با اشاره به افزایش اختیارات مدیران استانی و رؤسای شعب و لزوم  بهره مندی از توانمندیهای کارکنان بانک در مناطق استانی گفت: از ابتدای سال جاری... میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت‌شده است و انتظار داریم با افزایش جذب منابع و وصول مطالبات رقم تسهیلات پرداختی در سال جاری افزایش یابد.
وی در ادامه یکی از مهمترین رویکردها و سیاست های بانک صنعت و معدن را تحقق شعار سال عنوان نمود و در این باره گفت: خوشبختانه این بانک در حمایت از بخش تولید کشور به خصوص واحدهای دانش بنیان عملکرد مطلوبی داشته و توانسته به 150 شرکت دانش بنیان که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بانک معرفی شده اند، 440 فقره تسهیلات به مبلغ 1540 میلیارد ریال پرداخت کند.
وی افزود: 34 هزار و 470 میلیارد ریال تسهیلات نیز از منابع داخلی این بانک به شرکت هایی که طبق درگاه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانش بنیان شناخته می شوند و 942 میلیارد ریال نیز از محل قراردادهای منعقده با صندوق توسعه ملی با معرفی نامه از معاونت مزبور از سوی این بانک به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است.
در این دیدار، استاندار لرستان ضمن قدردانی از عملکرد بانک صنعت و معدن در حمایت از واحدهای تولیدی و اشتغال استان مانند تسریع در پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی فعال و استمهال بدهي طرحهاي آسيب ديده خاطرنشان ساخت: با تعامل مناسبی که از سوی این بانک شاهد آن هستیم، امیدواریم عمده مشکلات واحدهای تولیدی به مدد تلاش همه مسؤلان استانی و نهادهای ذیربط و همکاری مناسب بانک حل شده و گام های بلندی در توسعه و پیشرفت این استان کمتر برخوردار برداریم.
وی افزود: سفر رییس جمهور منشاء تحولات مثبتی در استان ها بوده و تحرک خوبی در اقتصاد و صنایع استان ایجاد خواهد کرد و ماحصل سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن برای اجرای سیاست ها و مصوبات دولت در استان ها نیز تقویت بخش تولید و اشتغال مناطق مختلف خواهد بود.
دیدار با همکاران و تجلیل از تلاش های مدیریت استانی و کارکنان شعب در راهبرد اهداف و سیاست های این بانک
همچنین دکتر علی خورسندیان در ادامه سفر خود در نشستی که با حضور مدیر استانی و دیگر کارکنان در محل مدیریت استانی بانک صنعت و معدن برگزار شد، اظهار داشت: باید تصویر مردم از نظام بانکی به گونه ای باشد که تلاش ها، خدمات و حجم عظیم تامین مالی صنایع و واحدهایی تولیدی در شرایط بحرانی مانند ویروس کرونا و آلودگی هوا را به خاطر داشته باشند و در هر شرایط اقتصادی و اجتماعی بانک ها را شریک و امین خود بدانند و این وظیفه ماست تا انتظارات را تحقق ببخشیم.
دکتر خورسندیان ضمن تقدیر از پیگیریها و تلاش های آنان در تحقق اهداف بانک، تعامل سازنده آنان با بخش های ستادی را ضامن بهبود روند فرآیندهای کاری و خدمات رسانی به مشتریان دانست و بیان داشت:  لازم است همکاران شعب بر انواع خدمات نوین طراحی شده در بانک و نیازهای در حال توسعه مشتریان در این خصوص اشراف کامل داشته باشند و با ارسال بازخوردهای دریافت شده از مشتریان و انعکاس آن به مدیریت های ستادی از جمله امور شعب، امور فناوری اطلاعات و بخش های مرتبط با اعتبارات، ارزیابی، نظارت و امور مشتریان، زمینه ارتقای محصولات و خدمات را فراهم نموده و در طراحی محصولات و خدمات نوین دیگر بخش های بانک را یاری نمایند. 
وی توجه به اهلیت و صلاحیت متقاضیان تسهیلات، توجیه پذیری طرح ها و هدفمندی و کارآمدی در پرداخت تسهیلات را از مهم‌ترین ویژگی‌های یک بانک تخصصی و توسعه‌ای برشمرد و تصریح کرد:  هدف اصلی در هر بنگاه اقتصادی رسیدن به بالاترین نقطه سودآوری است اما بانک های توسعه ای به جهت رسالتی که دارند از این قاعده مستثنی هستند و می کوشند با هدف افزایش توسعه اقتصادی و محرومیت زدایی، منابع محدود مالی را به بهینه ترین و بهترین طرح ها اختصاص دهند و از حتی یک ریال اتلاف منابع هم جلوگیری نمایند که لازمه آن تیزبینی و دقت نظر در پذیرش طرح ها و نظارت مداوم بر نحوه اجرای آن است و شعب در این خصوص مسؤلیت ویژه ای دارند. 
دکتر خورسندیان عنوان داشت:  لازم است شعب با شناسایی واحدهای تولیدی موفق و توانمند، امکان توسعه فعالیت بانک و جذب منابع را فراهم آورند و در یک ارتباط دوسویه، عملیات تجهیز و تخصیص منابع لازم را با روش های نوین پرداخت تسهیلات همچون تامین مالی زنجیره تامین در دستور کار قرار داده و در خصوص واحدهای دارای مشکل نیز عارضه یابی نموده و با ارایه خدمات مشاوره ای مناسب و تسهیلات سرمایه در گردش از توقف فعالیت واحدهای تولیدی و بیکار شدن نیروی کار موجود جلوگیری نمایند.
وی در پایان عنوان داشت: خوشبختانه با همکاری همه کارکنان، بانک توانسته مسیر پیشرو بودن را در اکثر طرح ها و روش هایی نوین تامین مالی را حفظ کند و بر اساس آخرین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت  این بانک در روش تامین مالی زنجیره تامین و استعلام الکترونیکی( فاکتورینگ) توانسته در بین سایر بانک ها با فاصله رتبه برتر را از آن خود نموده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین