تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : 12478
رییس اداره امور بین‌الملل سازمان بورس مصوبات چهلمین نشست شورای «هیأت خدمات مالی اسلامی» را تشریح کرد؛

استانداردهای جدید (IFSB) در راستای یکسان‌سازی بانکداری مالی اسلامی

۰
plusresetminus
گزارش ثبات مالی و اقتصادی IFSB، گزارش عملکرد راهبردی ۲۰۲۱، گزارش سرمایه انسانی و پایداری مالی، عضویت‌های جدید و استانداردهای جدید IFSB به‌منظور تصویب در مجمع عمومی از جمله موضوعات مورد بحث و گفت‌وگو در چهلمین نشست شورای «هیأت خدمات مالی اسلامی (IFSB)» بوده است.
استانداردهای جدید (IFSB) در راستای یکسان‌سازی بانکداری مالی اسلامی
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، رییس اداره امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار طی گفتگویی با اشاره به چهلمین نشست شورای «هیات خدمات مالی اسلامی (IFSB)» اظهار کرد: این نشست به صورت مجازی و به میزبانی بانک مرکزی پاکستان برگزار شد.
کریم کریمی ادامه داد: دکتر مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار که برای اولین بار در این نشست حضور یافته بود، مورد تقدیر رییس کل بانک مرکزی پاکستان _میزبان نشست_ قرار گرفت.
او افزود: در این نشست، مصوبات جلسه پیشین و دستور جلسه نشست فعلی مورد بررسی و تایید قرار گرفت. همچنین، گزارش سال مالی ۲۰۲۱ به اطلاع اعضا رسید و نسبت به انتخاب حسابرس خارجی و انتصاب دبیرکل تصمیم‌گیری شد.
رییس اداره امور بین‌الملل سازمان بورس، گزارش ثبات مالی و اقتصادی IFSB را یکی از موارد کلیدی گفت‌وگوها برشمرد و ادامه داد: در این نشست، مصوباتی همچون گزارش عملکرد راهبردی ۲۰۲۱، گزارش سرمایه انسانی و پایداری مالی، عضویت‌های جدید و استانداردهای جدید IFSB به‌منظور تصویب در اختیار مجمع عمومی قرار گرفت.
کریمی با بیان اینکه طی هفته گذشته، ویدئو کنفرانسی به درخواست دبیرکل IFSB میان او و مشاور رییس سازمان در امور بین‌الملل و سرمایه‌گذاری خارجی برگزار شد، تصریح کرد: در این تماس تلفنی نیم ساعته، دبیرکل IFSB نسبت به تداوم حضور فعالانه سازمان بورس در این نهاد ابراز امیدواری کرد.
او افزود: در این گفت‌وگو، مشاور رییس سازمان در امور بین‌الملل، بهادر بیژنی، نیز گسترش فعالیت برون مرزی را مورد تاکید ریاست سازمان دانست و بر تداوم حضور فعالانه سازمان بورس در این نهاد تاکید کرد.
به گزارش سنا، «هیأت خدمات مالی اسلامی (Islamic Financial Services Board) »، یک موسسه‌ استانداردسازی بانکداری و مالی اسلامی در سطح بین‌الملل است. این موسسه در تلاش است تا استانداردهای اجرایی در راستای برخی از مهمترین مسائل در صنعت بانکداری و مالی اسلامی ارائه دهد.
مهم‌ترین هدفی که ارائه‌کنندگان این استانداردها و اصول، برای خود در نظر گرفته‌اند، یکسان‌سازی یا مشابه‌سازی تجربه اجرای بانکداری مالی اسلامی و استخراج بهترین تجارب است. به بیانی دیگر، این مؤسسات تلاش می‌کنند بهترین شیوه‌های اجرایی کردن بانکداری و مالی اسلامی در بانک‌ها و موسسات مالی را استخراج کرده و برای اجرا به این دسته از مؤسسات ارائه دهند.
به لحاظ ساختاری هیأت خدمات مالی اسلامی متشکل از مجموعه‌ای از بانک‌های مرکزی و سازمان‌های نظارتی است. مقر این موسسه در کشور مالزی است.
IFSB در سال ۲۰۰۲ میلادی تشکیل شد تا استانداردها و رهنمودهای لازم برای تقویت سلامت و ثبات مالی در مؤسساتی که خدمات مالی خود را در چهارچوب احکام شرعی اسلام ارائه می‌دهند، ارائه دهد. سازمان بورس و اوراق بهادار از سال ۲۰۱۱ به‌عنوان یکی از اعضای اصلی این نهاد به شمار می‌رود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین