تاریخ انتشارشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : 12543

وزارت امور خارجه پشتیبان فعالیت شرکت‌های فنی و مهندسی است

۰
plusresetminus
معاون دیپلماسی اقتصادی وزات خارجه تأکید کرد: این وزارتخانه پشتیبان فعالیت شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی در خارج از کشور بوده و در راستای افزایش صادرات کشور از تمام ابزار استفاده خواهد کرد.
وزارت امور خارجه پشتیبان فعالیت شرکت‌های فنی و مهندسی است
به گزارش صدای بانک از خبرگزاری مهر، معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه امروز میزبان بیش از چهل شرکت فعال در صادرات خدمات فنی و مهندسی بود. در این نشست که با حضور مهدی صفری برگزار شد، مدیران عامل شرکت‌های مذکور مشکلات، چالش‌ها و موانع داخلی و خارجی فعالیت‌های خود را تشریح کردند.
صفری در این نشست با بیان نقطه نظرات و ارائه توصیه‌ها و پیشنهاد راهکارهای لازم بر این نکته تأکید کرد که وزارت امور خارجه پشتیبان و حامی فعالیت شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی در خارج از کشور بوده و در راستای افزایش صادرات کشور و کمک به ارزآوری و توسعه اقتصادی کشور از تمام ابزار، امکانات و ظرفیت‌های خود برای مساعدت به حل مشکلات و چالش‌های آنان استفاده خواهد کرد و در این زمینه ایشان به مدیران این شرکت‌ها اطمینان داد که کلیه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نیز بیش از گذشته آماده همکاری و مساعدت در این عرصه هستند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در همین چارچوب از این شرکت‌ها دعوت کرد که با توجه به توانمندی و ظرفیت بالای آن‌ها در این عرصه، برای گسترش فعالیت‌های خود به دیگر نقاط جهان نیز نگاه جدی داشته و برای توسعه بازارهای هدف برنامه‌ریزی نمایند.
در این نشست نمایندگانی از انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، سندیکای صادرکنندگان خدمات ساختمانی، وزارت صمت و صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات نیز حضور داشتند.
بنابر اعلام وزارت صمت، صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در سال گذشته توانستند با حضور در بیش از سی طرح در خارج از کشور بیش از ۲ میلیارد دلار ارز عاید کشور کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین