تاریخ انتشارشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : 12549

صادرات نفت ونزوئلا به اروپا از سر گرفته شد

۰
plusresetminus
نخستین صادرات نفت خام ونزوئلا که پیشتر تحت تحریم‌های آمریکا بود، به اروپا برای نخستین بار در دو سال اخیر آغاز شده است.
صادرات نفت ونزوئلا به اروپا از سر گرفته شد
به گزارش صدای بانک از خبرگزاری ایرنا و به نقل از نشریه ال اکونومیستا،  بر اساس داده‌های تارنمای ردیابی کشتی‌ها «رفینیتیو ایکون» (Refinitiv Eikon)، این محموله ۶۵۰ هزار بشکه‌ای نفت از ونزوئلا برای نخستین بار در دو سال اخیر توسط شرکت ایتالیایی «اِنی» (Eni) به اروپا صادر می‌شود.
وزارت امور خارجه آمریکا در ماه می با ارسال نامه‌هایی به شرکت انی ایتالیا و رپسول اسپانیا اجازه داد تا خرید نفت خام از ونزوئلا را به عنوان راهکاری برای پرداخت میلیاردها دلار بدهی و سود سهام این کشور عضو اوپک از سر بگیرند.
بر اساس داده‌های ارائه شده، نفتکش دوم به نام «پانتاناسا» که توسط شرکت انی اجاره شده است نیز به سمت ونزوئلا در حرکت بوده و انتظار می‌رود دو میلیون بشکه نفت خام رقیق شده نیز توسط این نفتکش به اروپا منتقل شود.
انتظار می‌رود این محموله دوم تا اواخر ماه جاری میلادی توسط شرکت دولتی ونزوئلا (PDVSA) به اِنی تحویل داده شود و بر اساس اسناد ارائه شده، بخشی از این محموله به شرکت رپسول اسپانیا فروخته شده و به پالایشگاه‌های کارتاخِنا و بیلبائو تحویل داده خواهد شد.
نفت‌کش پانتاناسا با پرچم مالت قرار است نفت ونزوئلا را از طریق انتقال کشتی به کشتی در بندر آموا دریافت کند.
صادرات نفت ونزوئلا در ماه مه به پایین‌ترین میزان در ۱۹ ماه گذشته رسید.
اوج تولیدات صنعت نفت این کشور که در سال ۱۹۷۰ میلادی به تولید روزانه سه میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه می‌رسید، همچنین در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰ (تیر- مرداد) تحت تاثیر اقدامات آمریکا برای قطع کامل صادرات نفت این کشور با حجم تولیدی سال ۱۹۳۴ میلادی برابری کرد (۳۳۹ هزار بشکه در روز)؛ زمانی که جمعیت ونزوئلا، یک دهم جمعیت فعلی بود.
دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت)، لغو بخشی از تحریم‌ها علیه ونزوئلا را اعلام کرد و به شرکت‌های نفتی آمریکا و اروپا اجازه داد مذاکرات و فعالیت‌های خود در ونزوئلا را از سر بگیرند.
با این حال، دولت ونزوئلا خواستار لغو همه اقدامات قهری یکجانبه اعمال شده توسط واشنگتن علیه کاراکاس است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما