تاریخ انتشارشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : 12551

احتمال ۴۰ درصدی رکود اقتصاد آمریکا در سال آینده میلادی

۰
plusresetminus
اقتصاددان‌های بانک آمریکا اعلام کردند سیاست‌های سختگیرانه‌ مالی برای کنترل تورم بر روند رشد اقتصاد تأثیر گذاشته و اقتصاد آمریکا را در سال آینده میلادی وارد رکود می‌کند.
احتمال ۴۰ درصدی رکود اقتصاد آمریکا در سال آینده میلادی
 به‌ گزارش صدای بانک از خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز، اقتصاددان‌های بانک آمریکا 40 درصد احتمال می‌دهند اقتصاد این کشور در سال آینده میلادی وارد رکود شود و تورم همچنان در سطح بالایی باقی بماند.
آنها پیش‌بینی می‌کنند رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا تا نیمه دوم سال آینده میلادی به صفر برسد که نتیجه سیاست‌های سختگیرانه‌ مالی و تاثیر آن بر روند رشد اقتصاد خواهد بود.
این اقتصاددان‌ها تخمین می‌زنند رشد اقتصاد آمریکا در 2024 هم بهبود چندانی نداشته باشد.
این اقتصاددان‌ها خطر تورم در سال جاری را بسیار پایین می‌دانند.
بانک فدرال‌رزرو آمریکا در روز چهارشنبه بیشترین افزایش نرخ بهره را طی 25 سال گذشته اعمال کرد تا جلوی افزایش تورم را بگیرد.
اقتصاددان‌های بانک آمریکا همچنین پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد دنیا را با اشاره به تورم، جنگ اوکراین و قرنطینه‌های کرونایی در چین پایین آوردند.
درحال‌حاضر انتظار می‌رود رشد اقتصاد دنیا در سال جاری میلادی برابر با 3.2 درصد باشد، درحالی‌که قبلاً 4.3 درصد اعلام‌شده بود.
افزایش قیمت جهانی انرژی در بحبوحه جنگ اوکراین تورم در سراسر دنیا را افزایش داده و بانک‌های مرکزی را مجبور کرده سیاست‌های سختگیرانه‌تری اعمال کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما