تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد مطلب : 12594
رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات:

اقتصاد کشور با کمک استارتاپها تحول پیدا می‌کند

۰
plusresetminus
رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) گفت:بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید با اتکا به فناوری و فعالیتهای دانش بنیان، اقتصاد کشور را با ایجاد استارتاپها و گسترش فناوری در فضای کسب و کار متحول کرد و در همین راستا سطح توانایی نیروهای پارک و خانواده آی.سی.تی باید افزایش یابد.
اقتصاد کشور با کمک استارتاپها تحول پیدا می‌کند
به گزارش صدای بانک از خبرگزاری ایرنا، دکتر محمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده روز دوشنبه در آیین رونمایی از هشت محصول دانش بنیان در مشهد افزود: یکی از موضوعات مهم در این خصوص ایجاد شبکه گلخانه های هوشمند بر اساس فناوری "اینترنت اشیا" است تا سطح زیر کشت و برداشت آب بهینه شود و بر همین اساس ۱۰۰ گلخانه در چند استان ایجاد می شود و پس از رفع ایرادات بر اساس رهنمون های رهبر معظم انقلاب در سطح کشور گسترش پیدا می کند.
وی ادامه داد: فضای کسب و کار اکنون در کشور فراهم است و می‌تواند رفاه مردم را افزایش دهد.
رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور گفت: با ایجاد این شبکه می‌توان محتوای تولید شده را بیرونی کرد و یکی از پایه های تولید محتوای ابری در بارگزاری و بازخوانی اطلاعات دیجیتال را امکان پذیر کرد.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور نیز در این آیین گفت: بزرگترین دستاورد امروز اعتماد بین بخش خصوصی و دولتی است.
سیدحسن هاشمی افزود: در اکوسیستم امروز شرکتهای دانش بنیان، شاهد دستاوردهای خوبی هستیم و اکنون سازمان نظام صنفی رایانه ای نقطه تعامل میان ۲۰هزار نفر در سطح کشور است که تحول عظیمی ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: اگر در گذشته به دنبال تولید آمار بودیم  امروز به دنبال تولید محتوا هستیم که محصولات تا عمق فناوری تهیه شود و برای این اتفاق باید شناسنامه ایجاد کرد که چه محصولاتی و در کدام قسمت از کشور در حال تولید است تا امکان تهیه نقشه آینده کشور برای پیشرفت فراهم شود.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: با برنامه ریزی این وزارتخانه در دولت جدید بخش پژوهش از فناوری جدا شده است تا با نگاه نو به این موضوع توان کشور افزایش پیدا کند.
بهنام طالبی با اشاره به این که ۴۹پارک علم و فناوری در کنار ۲۵۰مرکز رشد در کشور وجود دارد افزود: طی پنج سال اخیر نرخ درخواست حضور در پارک ها کاهش پیدا کرده است که شاید به خاطر وجود نهادهای حامی از سوی سازمان‌های دیگر باشد. از سوی دیگر توجه حوزه های حمایتی کشور در سطوح فناوری بالاست و نیاز است به سطوح پایین تر نیز توجه ویژه ای صورت گیرد.
او به طرح دستیار فناوری نیز اشاره و بیان کرد: ۲۰هزار دانشجو برای حضور در پارکهای علم و فناوری اعلام آمادگی و ۲ هزار شرکت نیز اعلام میزبانی کرده اند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در طرح عدالت آموزشی سعی شده است تا بر روی حوزه کار آفرینی تمرکز شود و کار آفرینان کشور به دانشگاه ها برای ارتباط و تبادل اطلاعات با دانشجویان دعوت شوند.
  •  
     
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین