تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
کد مطلب : 12604

نحوه ثبت‌ نام سهام عدالت جدید

۱
plusresetminus
قرار است همه افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی سهام عدالت جدید بگیرند. جاماندگان سهام عدالت چگونه ثبت‌نام کنند؟
نحوه ثبت‌ نام سهام عدالت جدید
به گزارش صدای بانک از خبرگزاری تجارت نیوز، بر اساس اعلام مسوولان قرار است از تیر امسال، اختصاص سهام عدالت به جاماندگان آغاز شود. در این دوره نیازی به ثبت‌نام نیست و تنها مشمولانی که توسط دولت مشخص شده‌اند می‌توانند آن را دریافت کنند.
بر اساس آمارها،۲۰ میلیون جامانده در این حوزه وجود دارند و تنها برخی از جاماندگان قرار است سهام می‌گیرند. مشخص نیست به باقی افراد جامعه سهام اختصاص می‌یابد یا خیر.

به چه کسانی سهام عدالت تعلق می‌گیرد؟

گروه اول کسانی هستند که سهام عدالت برای آنها صادر شده است اما دستگاه‌های مرتبط دعوت‌نامه را به موقع به دست این افراد نرساندند. قریب به دو میلیون نفر در این لیست قرار دارند و هنوز مراحل قانونی آن را طی نکرده‌اند.
گروه دوم افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند. در این گروه افرادی مثل روستانشینان، کارگران شاغل در کارخانه‌ها، کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی، کارگران فصلی و ساختمانی و… قرار دارند که نزدیک به ۱۶ میلیون نفر هستند.
بنابراین نیازی به ثبت‌نام نیست و در فصل تابستان به مشمولان سهام تعلق می‌گیرد.

چه مدارکی لازم است؟

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اعلام کرده مشمولان جدید نیازی به ثبت‌نام و ارائه مدارک ندارند. لیست این افراد در سازمان بهزیستی کل کشور وجود دارد. قرار است این سازمان لیست همه افرادی که جزو مشمولان جدید هستند را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهد. به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی کارهای قانونی و اداری را انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت برقرار می‌شود.
این مقام مسئول تاکید کرده که مشمولان جدید به هیچ عنوان برای ثبت‌نام به جایی مراجعه نکنند و هیچ مدارک یا هزینه‌ای برای ثبت‌نام جدید نپردازند. کل این روند از طریق ارتباط بهزیستی با سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود.
روند ثبت‌نام افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز بر همین اساس بوده و نیازی به ثبت‌نام نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما