تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : 12629

واچ لیست ارز دیجیتال

۰
plusresetminus
در واچ لیست ارز دیجیتال این هفته بیت کوین در حال مشاهده برخی از نشانه‌های اولیه بهبود است و اگر سطح قیمتی 20,000 دلار به‌عنوان یک سطح حمایتی تثبیت شود، ارزهای دیجیتال سولانا، لایت‌کوین، چین لینک و BSV می‌توانند شاهد افزایش قیمت باشند.
واچ لیست ارز دیجیتال
به گزارش صدای بانک از سایت خبری سیگنال، ارز دیجیتال بیت کوین در تاریخ 18 ژوئن (28 خرداد) به کف قیمتی 17,622 دلار سقوط کرد این اولین‌بار در تاریخ است که بیتکوین به زیر سقف قیمتی چرخه قبلی خود ریزش کرد. انقباض پولی شدید فدرال رزرو ایالات متحده، بحران در پلتفرم وام‌دهی کریپتو سلسیوس و مشکلات نقدینگی در صندوق سرمایه‌گذاری Three Arrows Capital باعث ایجاد وحشت در میان معامله گران شده است.

نقشه بازار ارزهای دیجیتال


هولگر ژاپیتز (Holger Zschaepitz) تحلیلگر ارزهای دیجیتال اظهار کرده است که بیت کوین در طول تاریخ خود 4 بار بیشتر از 80 درصد ریزش کرده است. براین‌اساس کاهش اخیر 74 درصدی قیمت را در حد استانداردهای تاریخی قرار می‌دهد.
داده‌های آنچین وب‌سایت تحلیلی کوین گلس (Coinglass) نشان می‌دهد که ضرر 39 درصدی بیتکوین در سال جاری بدترین ضرر آن از سال 2013 تاکنون است.
به گفته تحلیلگر بازار کریپتو Rekt Capital، بازارهای نزولی قبلی درست زیر میانگین متحرک 200 هفته‌ای قرار داشتند. اگر تاریخ تکرار شود، بعید است که بیت کوین برای مدت طولانی در سطوح رکود فعلی باقی بماند.
درحالی‌که چندین تحلیلگر مطرح انتظار دارند که بیت کوین به‌زودی کف قیمتی خود را تعیین کند، پیتر شیف، منتقد بازار ارزهای دیجیتال نسبت به ادامه‌دار بودن کاهش قیمت بیتکوین هشدار داد و اظهار کرد ممکن است قیمت آن به 3,000 دلار افت پیدا کند.  
آیا قیمت بیت کوین می‌تواند افزایش یابد و کاهش قیمت را متوقف کند؟  در این صورت نمودار این 4 ارز بهتر از سایر ارزهای دیجیتال عمل می‌کنند .
بررسی واچ لیست ارز دیجیتال این هفته:

تحلیل ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC)


نمودار روزانه بیت کوین
ارز دیجیتال بیت کوین در 18 ژوئن (28 خرداد) به زیرسطح حمایت مهم 20,111 دلار سقوط کرد که نشان‌دهنده ازسرگیری روند نزولی است. یک نکتهٔ مثبت جزئی سایه بلند کندل روزانه است که نشان‌دهندهٔ خرید کف قیمتی توسط خریداران است. شاخص قدرت نسبی در چند روز گذشته نیز در منطقهٔ اشباع فروش معامله شده است که حاکی از افزایش قیمت در کوتاه‌مدت است.
در صورتی که قیمت به بالای سطح شکست 20,111 دلار برسد نشان می‌دهد که 17,622 دلار در 18 ژوئن یک تلهٔ خرسی بوده و در مرحلهٔ بعد قیمت می‌تواند تا 23362 دلار افزایش یابد که دوباره در این منطقه مقاومت قوی مشاهده می‌شود.
در غیر این صورت، این دیدگاه مثبت باطل می‌شود که نشان می‌دهد فروشندگان سطح قیمتی 20,111 دلار را به مقاومت تبدیل کرده‌اند و احتمال به ریزش زیر 17,622 دلار افزایش می‌یابد، حمایت بعدی در جهت نزولی 16,000 دلار است.

تحلیل ارز دیجیتال سولانا (SOL)


نمودار روزانه SOL
رتبه ی دوم واچ لیست ارز دیجیتال سولانا در یک‌روند نزولی قوی قرار دارد اما واگرائی مثبت در شاخص RSI نشان‌دهندهٔ تضعیف شدن حرکت نزولی است.
خریداران در حال تلاش برای بالابردن قیمت از میانگین متحرک نمائی 20 روزه (36 دلار) هستند که در صورت موفقیت نشان‌دهندهٔ بازگشت خریداران است. در مرحلهٔ بعد سولانا به SMA 50 روزه (50 دلاری) می‌رسد جایی که دوباره شاهد یک مقاومت قوی خواهیم بود. بر عکس، اگر قیمت از میانگین متحرک نمائی 20 روزه کاهش یابد نشانهٔ عدم تسلیم‌شدن فروشندگان است و قیمت به زیر 25 دلار کاهش می‌یابد و مرحلهٔ بعدی روند نزولی آغاز می‌شود .

تحلیل ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)


نمودار روزانه لایت کوین
ارز دیجیتال لایت‌کوین در تاریخ 18 ژوئن (28 خرداد) به زیرسطح حمایت قوی 40 دلار ریزش کرد اما سایه بلند کندل روزانه نشان می‌دهد خریداران کف قیمتی را خریداری کرده‌اند.
باید مراقب سطح میانگین متحرک نمائی 20 روزه (55 دلاری) باشیم زیرا شکستن و بسته‌شدن قیمت بالاتر از آن می‌تواند نشانه تغییر روند باشد و پس از آن لایت کوین می‌تواند تا SMA 50 روزه (68 دلار) افزایش یابد.
بر خلاف این فرض، اگر قیمت از میانگین متحرک نمائی 20 روزه ریزش کند نشان‌دهندهٔ باقی‌ماندن روند نزولی است. در ادامه قیمت به زیر 40 دلار افت پیدا می‌کند.

تحلیل ارز دیجیتال چین لینک (LINK)


نمودار روزانه LINK
ارز دیجیتال چین لینک در یک‌روند نزولی قرار دارد اما در حال تلاش برای تشکیل کف قیمتی در 5.5 دلار است. در تاریخ‌های 13 ژوئن (23 خرداد) ، 14 ژوئن (24 خرداد) و 18 ژوئن (28 خرداد) قیمت چین لینک به زیر این سطح رسید اما نتوانست سطوح پایین‌تر را حفظ کند و نشان‌دهندهٔ خرید در کف قیمتی است.
واگرائی مثبت در شاخص RSI بیانگر تضعیف در حرکت روند نزولی است.قیمت به سمت خط روند نزولی حرکت می‌کند و احتمالاً با مقاومت این خط هم روبه‌رو می‌شوند. اگر قیمت از خط روند نزولی ریزش کند قیمت دوباره به زیرسطح حمایت 5.5 دلار افت پیدا می‌کند و در این صورت روند نزولی ازسرگرفته خواهد شد.
از طرف دیگر، اگر قیمت از خط روند نزولی عبور کند، یک تغییر روند بالقوه اتفاق می‌افتد و در ادامه قیمت چین لینک به 10 دلار و سپس 12 دلار افزایش می‌یابد.

تحلیل ارز دیجیتال Bitcoin SV  (BSV)


بیت‌کوین SV که آخرین مورد از واچ لیست ارزدیجیتال است در حال تشکیل یک الگوی پهن شونده (broadening pattern) می باشد و خریداران در تلاش هستند تا قیمت را بالاتر از مقاومت برسانند.شاخص RSI با نشان‌دادن یک واگرائی مثبت بیانگر تضعیف در حرکت نزولی است.
در صورتی که BSV به خط مقاومت صعود کند ممکن است به دلیل برخورد با مقاومت بهبود آن متوقف شود و برای مدتی در ساختار الگوی پهن شونده حفظ شود.
برعکس، اگر قیمت به بالای خط مقاومت افزایش یابد نشان می‌دهد قیمت BSV به کف قیمتی خود رسیده است و با آغاز یک حرکت صعودی جدید قیمت به 80 دلار و سپس 87 دلار برسد.

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما