تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
کد مطلب : 12681
رییس کل بانک مرکزی گفت:

امکان معامله توافقی ارز در بازار متشکل ارزی

۰
plusresetminus
رئیس کل بانک مرکزی گفت: از دیروز امکان انجام این معاملات در بازار متشکل ارزی فراهم شده است. باتوجه به اینکه انجام معاملات ارزی تسهیل شده، پیش بینی می‌شود آرامش بیشتری را در روز‌های آینده در بازار ارز شاهد باشیم و قیمت‌ها متعادل‌تر خواهدشد.
امکان معامله توافقی ارز در بازار متشکل ارزی
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر صالح آبادی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با ساماندهی شرایط بازار ارز، گفت: خوشبختانه با توجه به وضعیت خوبی که از نظر صادرات نفتی و غیر نفتی داریم و برگشت حاصل از آن به چرخه تجاری کشور، تقاضاهای حوالجات ارزی را در سامانه نیما پوشش می دهیم. 

وی ادامه داد: در مورد سطح بازار نیز فعالان و صرافان انتظار داشتند که امکان انجام معاملات با نرخ توافقی را فراهم کنیم که بانک مرکزی از هفته گذشته در تعاملی که با کانون صرافی ها و صرافی های معتبر و صادر کنندگان داشته است به جمع بندی رسید که بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز را راه انداری کند. بر این اساس از هفته گذشته امکان معاملات توافقی ارز در صرافی ها فراهم شد و این امکان در بازار متشکل ارزی فراهم شد.

وی افزود: با توجه به تسهیل روند عرضه ارز و استقبال بخش زیادی از صادرکنندگان به عرضه ارز در این روش طبعا عمق  این بازار افزایش پیدا می‌کند و پیش بینی می شود که بازار به آرامش رسیده و قیمت ها متعادل شود.

دکتر صالح آبادی خاطرنشان کرد: با عمقی که این بازار پیدا می‌کند، می تواند تقاضاهای واقعی که در سطح بازار وجود دارد را به طور مناسب پوشش دهد و در تعادل و آرامش بازار ارز نقش بسزایی داشته باشد.

تصویب جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن در جلسه شورای پول و اعتبار

وی در خصوص پرداخت تسهیلات خرد به متقاضیان اظهار کرد: امسال با توجه به درج تسهیلات از قبیل وام ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه، پرداخت آنها جزو اولویت‌های بانکی است که بانک‌ها حتماً باید به متقاضیان اعطا کنند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: دیروز در شورای پول و اعتبار پرداخت وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان مصوب شد بطوری که میزان ودیعه اجاره مسکن در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، در کلانشهر‌ها ۷۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی در عین حال تصریح کرد: البته این کمک ودیعه است و طبعا هزینه‌ها را بصورت کامل پوشش نمی‌دهد، ولی کمکی است برای افرادی که می‌خواهند مسکن اجاره کنند.

صالح آبادی افزود: متقاضیان این تسهیلات باید ابتدا در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام و سپس به شبکه بانکی معرفی شوند.

رئیس شورای پول و اعتبار تاکید کرد: اولویت شبکه بانکی پرداخت وام‌هایی است که قانون اعطای آنها را به متقاضیان تصویب کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما