تاریخ انتشارشنبه ۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
کد مطلب : 12712

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش ۳۸ درصدی داشته باشد

۰
plusresetminus
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید متناسب با تورم باشد که در تامین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار ملاک ۳۸ درصدی رعایت شده و از ابتدای سال ۱۴۰۱ محاسبه می‌شود.
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش ۳۸ درصدی داشته باشد
به گزارش صدای بانک از سایت خبری سیگنال و به نقل از شبکه خبر، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، درباره تازه‌ترین تحولات مرتبط با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: از آنجا که مصوبه دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان با قانون مطابقت نداشت، سازکار اصلاح قانونی آن در دست بررسی قرار گرفت.
آقای انصاری در گفتگو با شبکه 2 سیما، با اشاره به ماده 96 قانون تامین اجتماعی گفت: این ماده سازمان تامین اجتماعی را مکلف می‌کند، تمامی مستمری‌های بازنشستگی و از کار افتادگی را با توجه به افزایش هزینه زندگی و با تصویب هیئت وزیران افزایش دهد.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با توجه به افزایش 38 درصدی تورم، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم باید متناسب با تورم باشد که در حال حاضر در تامین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار ملاک 38 درصدی رعایت شده و با به سرانجام رسیدن این مصوبه در شورای عالی کار، این افزایش حقوق از ابتدای سال 1401 محاسبه می‌شود.
پیش از این دولت در مصوبه‌ای از افزایش 10درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داده بود که هیئت تطبیق قوانین مجلس آن را مغایر با قانون تشخیص داد و برای اصلاح به دولت ارجاع کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین