تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : 12851
قیمت بیت کوین

جدیدترین پیش بینی BTC

۰
plusresetminus
جدیدترین پیش بینی BTC
به گزارش صدای بانک از سایت خبری سیگنال، برترین تحلیلگران دنیا مدل‌های مختلفی را برای پیش بینی قیمت بیت کوین در نظر گرفته‌اند و هر تحلیلگر مطرحی مدل اختصاصی خود را دارد. بر همین اساس و با ریزش این روزهای قیمت بیت کوین قصد داریم نگاهی به معروف ترین آن‌ها داشته باشیم.

مدل Stock-to-Flow

 مدل استوک تو فالو
Stock to Flow Model

پیش بینی قیمت بیت کوین امروز 13 تیر 1401

مدل Stock to Flow یکی از مدل‌های قوق العاده کارآمد در تخمین قیمت بیت کوین می‌باشد. این مدل اولین بار توسط تحلیلگر معروف پلن بی ارائه شد؛ مدل کاری این شاخص بسیار جالب است به صورتی که این معیار بیت کوین را به عنوان یک منبع ذخیره ارزش مانند طلا فرض می‌کند و بر همین اساس قیمت بیت کوین را حدس می‌زند؛ تا به اینجای کار این شاخص بسیار دقیق عمل کرده و اگر بخواهیم به قیمتی که این شاخص برای بیت کوین تا سال 2024 پیش ‌بینی کرده، نگاهی بیندازیم، به عدد 108000 دلار می‌رسیم.
طبق رنگ بندی نمودار Stock to Flow ، طیف رنگی از آبی به بنفش نشان ‌دهنده ارزندگی بالای بیت کوین و طیف رنگی از زرد به به قرمز نشان دهنده قیمت بالاتر بیت کوین نسبت به ارزش ذاتی آن است؛ به طور خلاصه در طیف های رنگی آبی و بنفش به صورت پله‌ای می‌توان خرید و در طیف های رنگی زرد و قرمز نیز، به صورت پله‌ای می‌توان اقدام به فروش نمود. پس می‌توانیم اینطور برداشت کنیم که به تازگی وارد منطقه خرید پله‌ای شدیم (آبی کمرنگ) و احتمالا سرمایه‌گذارن کلان و نهنگ‌ها به صورت پله‌ای در حال خرید بیت کوین می‌باشند؛ در صورتی که این مدل بخواهد خود را به محدوده‌های آبی پر رنگ یا بنفش برساند، می‌توانیم انتظار شکست محدوده حمایتی 17000 دلار را در کوتاه مدت داشته باشیم؛ در این صورت جذابیت بیت کوین برای نهنگ‌ها بیشتر خواهد شد.
 

شاخص Fear And Greed Index

نمودار شاخص ترس و طمع
Fear And Greed Index
یکی از جدیدترین متدها در حوزه پیش بینی قیمت، استفاده از دیتاهای سنتیمنت یا احساسات مارکت می‌باشد و شاید شاخص ترس و طمع به عنوان یکی از مهم‌ترین قطعات این پازل می‌تواند قرار گیرد؛ وقتی با این واقعیت رو‌به‌رو می‌شویم که “اکثریت در مارکت بازنده هستند”، آن‌گاه ترسیم یک نمودار کلی از شاخص ترس و طمع به ما دید بسیار خوبی می‌دهد؛ به صورتی که هر زمان این نمودار به پایین ترین حد خود رسیده “بیشترین ترس” ، شاهد یک رشد بلند مدت در بیت کوین بوده‌ایم و دقیقا همین جریان به صورت بالعکس نیز برقرار بوده است. در نتیجه برای با استفاده از این نمودار، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بیت کوین بعد از یک برگشت به بالا مجددا با شکست حمایت 17000 دلار مسیر ریزش را در پیش بگیرد.
 

نمودار 200Week Moving Average Heatmap

پیش بینی قیمت بیت کوین ؛ نمودار  200Week Moving Average Heatmap
200Week Moving Average
یکی از ساده‌ترین روش‌ها، دیدن واکنش حیرت انگیز بیت کوین به EMA 200 می‌باشد، اگر به نمودار دقت کنیم بیت کوین از ابتدای به‌وجود آمدن، هیچگاه نتوانسته زیر این نمودار تثبیت کند و همین تحلیل ساده به تنهایی می‌تواند مسیر آینده بیت کوین را مشخص کند. پس در هفته‌های آینده می‌توانیم انتظار تشکیل یک یا چند نقطه برخورد بر روی خط حمایتی ( میانگین متحرک) داشت؛ حتی ممکن است چند نقطه زیر خط نیز تشکیل شود.

نمودار Bitcoin Rainbow Price Chart Indicator

نمودار رنگین کمان لگاریتمی بیت کوین
Bitcoin Rainbow
یکی از معروف ترین مدل‌های پیش بینی ، نمودار رنگین کمان یا اندیکاتور لگاریتمی بیت کوین می‌باشد. طبق طیف رنگی این نمودار محدوده‌های قرمز، جزء محدوده‌های خطرناک و با پتانسیل بالا برای شروع یک روند خرسی و محدوده‌های سبز و آبی، بهترین مکان برای خرید پله‌ای و شروع یک روند صعودی بلند مدت می‌باشد. تا به امروز بیت کوین تنها یک‌بار توانسته آخرین حد محدوده آبی را تست کند، و این اتفاق به‌صورت ناگهانی و شارپ در مارکت رخ داده است.در نتیجه طبق همین نمودار یکی از انتظاراتی که می‌توانیم برای بیت کوین داشته باشیم، وقوع یک حرکت نزولی ناگهانی و شارپ طبق عادات گذشته و در نهایت برگشت قیمت از محدوده آبی خواهد بود. گفتنی است کف قیمتی باند حمایتی باین محدوده در حوالی قیمتی 14900 دلار واقع شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین