تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد مطلب : 12930
نشریه پولیتیکو:

آژیر خطر رکود اقتصادی در آمریکا به صدا درآمد

۰
plusresetminus
نشریه پولیتیکو در گزارشی اعلام کرد که صدای آژیر خطر رکود اقتصادی در ایالات متحده در حالی بلندتر شده است که دولت این کشور برای کنترل قیمت‌ها با مشکل مواجه است.
آژیر خطر رکود اقتصادی در آمریکا به صدا درآمد
به گزارش صدای بانک از خبرگزاری تسنیم، نشریه پولیتیکو در گزارشی اعلام کرد که صدای آژیر خطر رکود اقتصادی در ایالات متحده در حالی بلندتر شده است که دولت این کشور برای کنترل قیمت‌ها با مشکل مواجه است.
این نشریه نوشت: از وال‌استریت تا واشنگتن، زمزمه‌ها در مورد رکود اقتصادی در آینده به‌شدت افزایش یافته است.
در این گزارش همچنین آمده است که سیاست "تهاجمی" فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) باعث شد بازار سهام این کشور بدترین عملکرد خود را در دهه‌های اخیر ثبت کند و اعتماد مصرف‌کننده را به پایین‌ترین حد خود برساند.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ماه گذشته میلادی تأکید کرده بود که رکود اقتصادی "مطمئناً یک احتمال" است و بانک مرکزی می‌خواهد "تورم را به 2 درصد برگرداند".
اظهارات پاول به‌دنبال افزایش 75واحدی نرخ بهره در آمریکا که بزرگترین افزایش در سه دهه اخیر محسوب می‌شد، صورت گرفت.
شاخص S&P 500 که برای بسیاری از صندوق‌های سهام وال‌استریت شاخص اصلی محسوب می‌شود، نیز با از دست دادن 20 درصد از ارزش خود تا پایان ژوئن به این موضوع واکنش نشان داد.
این سقوط بدترین نیمه سال برای بازار سهام ایالات متحده از سال 1970 را رقم زد. نرخ تورم در ماه می به بالاترین میزان خود در 40 سال گذشته یعنی 8.6 رسید.
به‌گفته پولیتیکو، تمایل آشکار بانک مرکزی آمریکا برای تحمل رکود اقتصادی در صورتی که به کنترل تورم کمک کند، برای مردم آمریکا خوشایند نیست.
این نشریه به‌نقل از منتقدان ادعا کرد که افزایش ناگهانی هزینه‌های استقراض منجر به افزایش اخراج‌ها در این کشور می‌شود و "اقتصاد را به لبه پرتگاه می‌کشاند".
پاول هفته گذشته اعلام کرد که "به‌طور کلی، اقتصاد ایالات متحده در موقعیت خوبی برای مقاومت در برابر سیاست‌های پولی سخت‌تر است."
بر اساس گزارش بلومبرگ، با این حال، حدود یک‌سوم اقتصاددانان معتقدند که رکود اقتصادی در ایالات متحده در دو سال آینده بسیار محتمل است.
پولیتیکو می‌گوید این وضعیت می‌تواند توسط عوامل دیگری مانند افت احتمالی قیمت مسکن یا تشدید درگیری در اوکراین، بدتر نیز بشود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین