تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : 12996

اختصاص ۵۰ درصد از تولیدات کارخانجات لبنی به چهار قلم کالای اساسی

۰
plusresetminus
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: کارخانجات موظف هستند طبق مصوبه قرارگاه امنیت غذایی حداقل ۵۰ درصد از تولیدات خود را به چهار قلم کالای اساسی لبنی اختصاص ده
اختصاص ۵۰ درصد از تولیدات کارخانجات لبنی به چهار قلم کالای اساسی
به گزارش صدای بانک از خبرگزاری اگزیم نیوز، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی در برنامه میز اقتصادی شبکه یک سیما، اظهار داشت: کارخانجات موظف هستند طبق مصوبه قرارگاه امنیت غذایی حداقل ۵۰ درصد از تولیدات خود را به ۴ قلم کالای اساسی لبنی اختصاص دهند.
امرالهی با بیان اینکه درج قیمت بر روی تخم مرغ پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی بود تا قیمت مصوب رعایت شود گفت: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قیمت کیلویی تخم مرغ را ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده که درخواست کردیم قیمت عددی آن را هم بر روی تخم مرغ درج کنند.
وی عنوان کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت جهاد کشاورزی متعهد شدند ۴ قلم کالای تنظیم بازاری در بخش لبنیات را با قیمت تنظیم بازار و در حد کفایت در سطح شهر توزیع کنند تا مردم با صف و کمبود کالا مواجه نشوند که این ۴ قلم شامل شیر یک لیتری کم چرب، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی یک و نیم درصد چربی، ماست دبه‌ای ۲٫۵ کیلو گرم و پنیر یواف ۴۰۰ گرمی است، اما کارخانجات لبنی این روند را رعایت نکرده اند.
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه طبق مصوبه ۴/۴ /۱۴۰۰ در قرارگاه امنیت غذایی این کالاها باید حداقل ۵۰ درصد بازار را به خود اختصاص دهند، افزود: وزارت جهادکشاورزی از کارخانجات خواست تا ۵۰ درصد از تولیدات خود را به این ۴ قلم کالا اختصاص دهند، اما کارخانجات مدعی متضرر شدن خود بودند و وزارتخانه درخواست افزایش پلکانی این محصولات در بازار را داده است.
وی تصریح کرد: اتحادیه‌های صنفی امروز آمادگی دارند این ۴ قلم کالای اساسی را توزیع کنند و تولید کارخانجات در این ۴ قلم کالاهنوز کمتر از ۱۰ درصد است و باید این میزان افزایش یابد.
امرالهی با اشاره به اینکه کارخانجات موظف هستند طبق مصوبه قرارگاه امنیت غذایی حداقل ۵۰ درصد از تولیدات خود را به این ۴ قلم کالا اختصاص دهند، یادآور شد: آرامش و آسایش مردم خط قرمز ما است و از این مهم نمی‌گذریم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین