تاریخ انتشارشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد مطلب : 13077
پیام هیات‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی به مناسبت هفته تامین‌اجتماعی

تأمین‌اجتماعی؛ سازمانی با ماموریت حمایت از جامعه هدف و حرکت به سوی توسعه پایدار است

۰
plusresetminus
نامگذاری بیست‌وپنجم تیرماه به‌عنوان روز تأمین‌اجتماعی، به مثابه حرکتی نمادین و ملی برای ایجاد همگرایی و همدلی بین ارکان مهم کار و تولید و تحکیم روابط آنها و همچنین رفع فقر و نابسامانی اقتصادی از طریق بازتوزیع عادلانه درآمدها و برقراری عدالت اجتماعی، شایسته گرامیداشت و تکریم است.
تأمین‌اجتماعی؛ سازمانی با ماموریت حمایت از جامعه هدف و حرکت به سوی توسعه پایدار است
به گزارش صدای بانک، هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی اعلام داشت: در ابتدا  این روز را به تمامی ذینفعان به‌ویژه بیمه‌شدگان ارجمند، بازنشستگان و مستمری‌بگیران معزز، کارفرمایان عزیز و مدیران و کارکنان خدوم سازمان تأمین‌اجتماعی تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.
این سازمان با فعالیت در سه قلمرو بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی همواره تلاش نموده تا با ارائه خدمات متنوع خود نقش اساسی در حمایت از جامعه هدف وحرکت به سوی توسعه پایدار را ایفاء نماید.
همانگونه که صاحب‌نظران و خانواده بزرگ تأمین‌اجتماعی مستحضرند، این سازمان به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور  نزدیک به  45 میلیون نفر بیمه‌شده اصلی و تبعی به عبارتی دیگر تقریباً 53 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد. همچنین با 552 شعبه، 579 شعبه اقماری و کارگزاری، 388 بیمارستان ملکی، هیأت‌مدیره‌ای و مرکز درمانی و حدود 300 شرکت وابسته و تابعه خدمات خود را بواسطه 140 هزار نفر (در تامین‌اجتماعی و شرکت‌های تابعه) به جامعه هدف  ارائه می‌نماید.
بیمه‌شدگان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان ارجمند  به‌عنوان صاحبان اصلی سازمان تامین‌اجتماعی بیش از هر گروه دیگری با فراز و فرود تحولات در این سازمان و خدمات ارائه شده از سوی آن در سال‌های اخیر آشنا هستند و مدیران سازمان متبوع و شرکای تامین‌اجتماعی متفق‌القول هستند که سازمان تامین‌اجتماعی، صندوقی تعهدی و بین‌النسلی است که  اهدافی همچون:
- اصلاح پایدار و مستمر ساختار منابع و مصارف
- افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی سازمان
- دستیابی به تامین‌اجتماعی دیجیتال و زیرساخت‌های مناسب
- هم‌افزایی و همگرایی در شرکت‌های گروه تامین
- بهبود معیشت مستمری‌بگیران از طریق متناسب‌سازی حقوق آنان
- صیانت از بانک رفاه کارگران به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاری‌های بین‌النسلی سازمان
- ارتقای سلامت اداری با هدف افزایش شفافیت و پاسخگویی
را همواره مد نظر داشته و دنبال می‌نماید.  
توجه به همین نکات کافی است تا حساسیت واقعی مکانیزم فعالیت در سازمان تامین‌اجتماعی را دریابیم و واقف شویم که خدمتگزاران شما در این سازمان از هیچ کوششی جهت اعتلاء و بهبود خدمات سازمان متبوع دریغ نورزیده‌اند و مجموعه سازمان تامین‌اجتماعی همراه و همگام با نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت محترم، گام‌های موثرتری را در جهت تحقق اهداف و اجرایی نمودن سیاست‌های کلی نظام تامین‌اجتماعی از طریق گسترش کمی و کیفی خدمات خود برداشته و برخواهد داشت و گواه این مدعا گزارش‌های آماری ارائه‌شده درطول چهار دهه اخیر و افزایش رضایتنمدی جامعه هدف در طول این سال‌هاست.
هیات‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی با توکل به ذات باریتعالی و همت و تدبیر مجموعه مدیران و کارکنان شریف سازمان، خدمت به ذی‌نفعان و محرومان را سرلوحه اهداف خود قرار داده و بی‌شک با همدلی، همراهی و همکاری  صاحبان اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی در راه حل مشکلات و تأمین انتظارات به‌حق آنان از هیچ کوشش و تلاشی برای  بهبود زندگی و معیشت آنان فروگذاری نکرده و نخواهد کرد.
این نهاد عمومی غیردولتی در سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی و همچنین کسب‌وکارهای با قابلیت رقابت جهانی حضوری مؤثر دارد. لازم به توضیح است که اصول و مبانی بیمه‌گری این سازمان به نحوی تنظیم شده که بین اهداف اصلی آن با اهداف کلان نظام اقتصادی و اجتماعی کشور همسویی کامل وجود دارد، به‌طوری‌که هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین سیاست‌ها خروج از رکود در کنار دولت تلاش نموده و گام‌های مؤثری در زمینه توزیع عادلانه ثروت و درآمد در جامعه از طریق بازتوزیع درآمدها و همچنین ایجاد روحیه تعاون و همبستگی در بین مردم جامعه برداشته  است. اضافه بر این هیأت‌مدیره سازمان در گام نخست با ارزیابی وضع موجود و همچنین مطالعه افق پیش‌رو، اقدام به تدوین برنامه استراتژیک در حوزه سرمایه‌گذاری نموده و از این‌رو تمامی شرکت‌های زیرمجموعه، برنامه‌ها و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود را منطبق با استراتژی کلان سرمایه‌گذاری سازمان تدوین نموده‌اند. علاوه بر این به‌منظور دستیابی به شفافیت هرچه بیشتر شرکت‌های زیرمجموعه و افزایش کارایی، اثربخشی و ارتقای بهره‌وری، این شرکت‌ها ملزم به ارائه صورت‌های مالی شفاف و به‌موقع و همچنین پیاده‌سازی سیستم بودجه‌ریزی عملیاتی شده‌اند که گام‌های مؤثری در این زمینه‌ها برداشته شده  است. در گام‌های دیگر به‌منظور بهره‌برداری هرچه بیشتر از فرصت‌های پیش‌رو و مقابله با تحریم‌های استکبار جهانی، هیأت‌مدیره سازمان طرح ایجاد زیرساخت‌های لازم را جهت افزایش و هم‌افزایی در میان شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تصویب و ابلاغ نموده  است.
شایان ذکر است تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی علی‌رغم تنوع فعالیت‌ها و گستردگی آن در سه قلمرو بیمه‌ای، درمانی و سرمایه‌گذاری برابر با استانداردهای تعیین‌شده سازمان بین‌المللی کار و سازمان بین‌المللی تأمین‌اجتماعی تنظیم و انجام می‌پذیرد و در مواردی حتی بالاتر از حد استانداردهای تعیین‌شده را دربرمی‌گیرد.
در پایان ضمن مغتنم شمردن فرصت، بار دیگر 25 تیر، روز تأمین‌اجتماعی را به تک‌تک اعضای خانواده بزرگ تأمین‌اجتماعی و ملت شریف ایران تبریک و تهنیت می‌گوئیم و امیدواریم با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی تامین‌اجتماعی و ریاست محترم جمهوری بتوانیم بیش از گذشته خدمات مناسب و شایسته‌تری را به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان محترم ارائه نمائیم و در تعالی و پیشبرد کشور و بالمآل سازمان تأمین‌اجتماعی بکوشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین