تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
کد مطلب : 13176

جهش ۴.۵ برابری تورم منطقه یورو در یک سال

۰
plusresetminus
نرخ تورم منطقه یورو در ماه ژوئن ۲۰۲۲ با رشد ۴.۵ برابری طی یک سال گذشته به ۸.۶ درصد رسید.
جهش ۴.۵ برابری تورم منطقه یورو در یک سال
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری کمیسیون اروپا، یورو استات، در جدیدترین گزارش خود نرخ تورم منطقه یورو در ژوئن ۲۰۲۲ را ۸.۶ درصد اعلام کرد. تورم منطقه یورو در این ماه نسبت به ماه قبل افزایش قابل توجه ۰.۵ درصدی داشته است. در ماه می تورم منطقه یورو ۸.۱ درصد اعلام شده بود.
بر اساس این گزارش تورم این منطقه در ژوئن سال ۲۰۲۱ تنها ۱.۹ درصد محاسبه شده بود که بدین ترتیب طی یک سال گذشته نرخ تورم در حوزه پول واحد اروپایی بیش از ۴.۵ برابر شده است.
افزایش ۴.۵ برابری نرخ تورم در اقتصادهای پیشرفته که به تورم های پایین و حتی منفی عادت کرده اند فشار مضاعفی را بر مصرف کنندگان در این اقتصادها وارد آورده است.
این گزارش همچنین نرخ تورم در کل اتحادیه اروپا طی ژوئن ۲۰۲۲ را ۹.۶ درصد اعلام کرده است. در ماه می این رقم ۸.۸ درصد محاسبه شده بود. نرخ تورم در اتحادیه اروپا نیز طی یک سال گذشته ۴.۳ برابر شده است. در ژوئن سال قبل تورم اتحادیه اروپا به ۲.۲ درصد رسیده بود.
بر اساس این گزارش بالاترین تورم در اتحادیه اروپا در ماه ژوئن امسال مربوط به استونی با ۲۲ درصد بوده است. نرخ تورم لیتوانی نیز ۲۰.۵ درصد و لتونی ۱۹.۲ درصد بوده است. کمترین تورم نیز به مالت با ۶.۱ درصد، فرانسه ۶.۵ درصد و فنلاند ۸.۱ درصد اختصاص داشته است.
انرژی با سهم ۴.۱۹ درصدی بیشترین نقش را در بالا رفتن نرخ تورم در منطقه یورو طی ژوئن امسال داشته است. مواد غذایی و سیگار با سهم ۱.۸۸ درصدی، خدمات با ۱.۴۲ درصد و کالاهای صنعتی با ۱.۱۵ درصد به ترتیب در رده های بعدی از این نظر قرار داشته اند.
منبع: پایگاه خبری - تحلیلی اگزیم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین