تاریخ انتشارشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
کد مطلب : 13213
معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذار مرکزی اعلام کرد؛

اخذ تسهیلات از شبکه بانکی با کمک سامانه وثیقه‌ای هوشمند سهام

۰
plusresetminus
معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذار مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه توثیق، کاملاً غیرحضوری به سادگی یک خرید اینترنتی برای سهامداران و در قالب ارائه خدمات نوین برای جامعه سهامداری کشور پیاده سازی شده است.
اخذ تسهیلات از شبکه بانکی با کمک سامانه وثیقه‌ای هوشمند سهام
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، «محمود حسنلو» با اشاره به توثیق سهام به عنوان یکی از مزیت‌های سهامداری بازار سرمایه، افزود: در راستای ایجاد تحول دیجیتال در ارائه خدمات ذینفعان به بازار سرمایه از جمله جامعه سهامداری، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی توانسته با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف (وزارت اقتصاد، سازمان بورس و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران) اقدام به ارائه خدمت توثیق هوشمند کند.
وی اظهار داشت: این خدمت برخط، پلی بین ارائه خدمات در بازار پول و سرمایه است.
حسنلو گفت: سهامداران بازار سرمایه از طریق توثیق هوشمند، می‌توانند برای اخذ تسهیلات از شبکه بانکی بهره‌ برده و به طور قطع این سامانه تحولی در ارائه خدمات نوین به سهامداران بازار سرمایه خواهد بود.
معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذار مرکزی توضیح داد: این سامانه کاملاً غیرحضوری و به سادگی یک خرید اینترنتی برای سهامداران و در قالب ارائه خدمات نوین برای جامعه سهامداری کشور پیاده سازی شده است.
وی در این باره عنوان کرد: کاربران با مراجعه به درگاه اینترنتی و یا اپلیکیشن بانکداری تلفن همراه خود می توانند سهام قابل توثیق خود را انتخاب کنند و در نهایت، درخواست در پنل احراز اختیار شرکت سپرده‌گذاری تایید و نهایی می‌شود.
حسنلو ادامه داد: شروع این عملیات و استفاده از این سامانه با تعدادی از بانک‌ها به صورت آزمایشی است.
این مقام مسؤول در سمات خاطرنشان کرد: در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هیچ گونه محدودیتی در خصوص ارائه این خدمات به شبکه بانکی و جامعه سهامداری وجود نخواهد داشت.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی اگزیم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما