تاریخ انتشاريکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
کد مطلب : 13364
‌بدهی ۴۶ هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه‌سازان

ضرورت عرضه خودرو در بورس

۰
plusresetminus
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور با بیان اینکه تنها راهکار حل مشکل خودروسازان، عرضه خودرو در بورس است، گفت: بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان ۴۶ هزار میلیارد تومان است.
ضرورت عرضه خودرو در بورس
به گزارش صدای بانک از محمدرضا نجفی‌منش، در پاسخ به این سوال که با توجه به روند افزایش  تولید خودرو نسبت به سال گذشته آیا بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان کاهش یافته یا خیر؟ اظهار داشت: در حال حاضر بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان ۴۶ هزار میلیارد تومان است. 
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور، افزود: اگرچه روند تولید و عرضه خودرو نسبت به سال گذشته بهبود یافته اما این موضوع به نفع خودروسازان نیست زیرا با توجه به زیان ده بودن تولید خودروسازان، هرچه تولید افزایش یابد زیان خودروسازان افزایش می‌یابد و در نتیجه فشار بر قطعه‌سازان بیشتر می‌شود. 
نجفی منش اظهار داشت: بنابراین در مجموع اگرچه تولید خودرو بیشتر شده اما به همان نسبت زیان خودروسازان افزایش یافته و این مساله به معنای بروز مشکلات نقدینگی بیشتر و بدتر شدن وضعیت خودروساز و قطعه‌ساز است. 
وی بیان کرد: تنها راهکار حل مشکل خودروسازان، عرضه خودرو در بورس است. 
نجفی منش با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی قیمت عرضه خودروسازان در سال گذشته، گفت: سال گذشته با تورم ۴۰ درصدی قیمت خودرو ۱۸ درصد افزایش یافت اما هنوز هم نسبت به آن افزایش قیمت انتقاداتی وجود دارد. 
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور بیان داشت: از آنجا که در بورس قیمت خودرو دستوری نیست و واقعی است در نتیجه خریداران واقعی در صف خرید قرار می‌گیرند. 
وی افزود: در حال حاضر عرضه خودرو محدود نیست اما تقاضای کاذب برای آن زیاد است. 
نجفی منش بیان داشت: برای خودروهایی که تفاوت قیمت آنها از کارخانه تا بازار زیاد است تقاضای زیادی وجود دارد اما برای خودروهایی که تفاوت قیمت آنها از کارخانه تا بازار زیاد نیست تقاضا کم است و این نشان می‌دهد که اغلب متقاضیان خرید خودرو به دنبال خرید خودرو برای کسب سود هستند، بنابراین عرضه خودرو در بورس می‌تواند قیمت‌ها را واقعی کند و در نتیجه متقاضیان واقعی نسبت به خرید اقدام می‌کنند. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما