تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد مطلب : 13414
زاهدی وفا:

باید به سمت بازار کار دانش بنیان حرکت کنیم

۰
plusresetminus
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید آینده‌نگری در سیستم آموزشی و بازار کار دانش بنیان داشته باشیم تا بر اساس آن مهارت‌های جدید و موردنیاز بازار را ایجاد کنیم.
باید به سمت بازار کار دانش بنیان حرکت کنیم
به گزارش صدای بانک، «محمدهادی زاهدی وفا» امروز (دوشنبه 10 مرداد) در جشنواره ملی مهارت اظهار داشت: بعضی از مهارت‌هایی که درگذشته وجود داشت، اکنون از بین رفته و به‌عنوان رشته‌های سنتی و محدود در حال حفظ شدن است که باید بر اساس نیاز بازار کار و رقابت در عرصه جهانی، مهارت‌های جدید را ایجاد کنیم.
وی افزود: از دهه هفتاد در دنیا و کشورمان بحث اقتصاد دانش بنیان مطرح و مدل‌هایی برای رشد اقتصادی کشورها با عنوان اقتصاد درون‌زا عنوان شد که برای این امر دو فرآیند انباشت دانش و انباشت نیروی انسانی مطرح شد.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هرکدام از این مدل‌ها طرفدارانی داشت و جزو پیچیده‌ترین مباحث علمی است. در این فرایندها نقش سرمایه انسانی و مهارت‌آموزی بسیار مهم است، زیرا رشد و توسعه کشورها و رقابت‌پذیری آنها منوط بر نیروی انسانی توانمند است.
این مقام مسوول با بیان اینکه نیروی انسانی دارای دانش پنهان است، گفت: دانش را از انسان می‌توان به‌عنوان مکتوب و یا رساله جدا و منتشر کرد، اما نیروی انسانی را نمی‌توان از دانش پنهانی که دارد، جدا کرد.
زاهدی وفا ابراز داشت: یکی از علت‌های رشد اقتصادی در کشورهای شرقی، سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی ماهر است که در حوزه آموزشی مطلوب عمل کرده‌اند.
وی تأکید کرد: آینده اقتصادی در گِرو اهمیت به مهارت‌آموزی نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری بر روی آموزش است و باید با نیاز روز، تغییر و تحول در آموزش‌ها ارائه کرد.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیگیری قانون سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: فضای قانونی را برای مهارت‌آموزی در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کنیم تا با حمایت‌های مجلس در این عرصه ورود کنیم و پاسخگو باشیم.
زاهدی وفا بیان کرد: اکنون قانون سازمان فنی و حرفه‌ای در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.
وی به‌نظام استاد - شاگردی درگذشته اشاره کرد و گفت: مهارت‌افزایی در گذشته بر این پایه بوده و اکنون در فضای رقابت اقتصادی بعضی از مهارت‌ها از گردونه حذف شدند. کسانی موفق هستند که در بازار بزرگ‌تر مهارت‌های به‌روز را دیده باشند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: اهمیت مهارت‌آموزشی ضمانت و ضرورت بقا در اقتصاد جهانی است و ما نیز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت خواهیم کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین