تاریخ انتشارشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
کد مطلب : 13511

افت قیمت طلای داخلی در برابر رشد بهای انس جهانی

۰
plusresetminus
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت انواع سکه و طلا در روزهای گذشته به دلیل کاهش تقاضا و دادوستدها کاهشی بود اما بهای انس جهانی طلا متأثر از تحولات سیاسی روند صعودی داشت.
افت قیمت طلای داخلی در برابر رشد بهای انس جهانی
به گزارش صدای بانک، محمد کشتی آرای روز جمعه، اظهار داشت: قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته تقریبا کم نوسان و کاهشی بود اما با توجه به تحولات سیاسی بین المللی در چند روز اخیر افزایشی شد و هر انس به ۱۷۷۵ دلار رسید. 
وی گفت: کاهش قیمت ارز از ابتدای هفته شروع شده بود و دلار که شاخص قیمت‌هاست ۷۰۰ تومان کاهش یافت و در نتیجه قیمت طلا و سکه سیر نزولی داشت و همچنان با توجه به کاهش داد و ستدها و تعطیلات پیش رو در حال کاهش است. 
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: آخرین قیمت‌ها در بازار طلا به این صورت بود که سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه ۷۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت. 
وی ادامه داد: سکه‌های یک گرمی بدون تغییر قیمت، هر مثقال طلای آب شده نیز به طور متوسط ۶۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۵ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کردند. 
کشتی آرای گفت: حباب سکه نیز همانطور که پیش‌بینی می‌شد به دلیل کاهش تقاضا و معاملات در حال کاهش است و در محدوده یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود. 
به گفته وی در روزهای آینده نیز با توجه به تعطیلات پیش رو و تعطیلات بازارهای اصلی به طور طبیعی داد و ستدها کاهش می‌یابد و حباب سکه با کاهش همراه خواهد بود. 
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، افزود: یکی از تبعات اختلافات اخیر آمریکا و چین، افزایش قیمت جهانی طلا بود و چنانچه این تنش‌ها ادامه داشته باشد قیمت‌های جهانی می‌تواند با افزایش همراه باشد البته این رشد قیمت‌ها تاثیری بر بازار داخلی نداشت و آن هم به دلیل احیای مذاکرات و کاهش نرخ ارز است. 

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی اگزیم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین