تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : 13618
بلومبرگ:

بحران انرژی، سفره مردم اروپا را هدف گرفته است

۰
plusresetminus
نشریه بلومبرگ در گزارشی هشدار داد که تولیدکنندگان مواد غذایی در سراسر اروپا با افزایش قیمت انرژی مواجه هستند و این موضوع بر جیب مصرف کنندگانی فشار وارد می‌کند که با بحران هزینه زندگی دست و پنجه نرم می کنند.
بحران انرژی، سفره مردم اروپا را هدف گرفته است
به گزارش صدای بانک از خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه بلومبرگ، این نشریه در روز سه‌شنبه 18 مرداد در گزارشی هشدار داد که تولیدکنندگان مواد غذایی در سراسر اروپا با افزایش قیمت انرژی مواجه هستند و این موضوع بر جیب مصرف کنندگانی فشار وارد می‌کند که با بحران هزینه زندگی دست و پنجه نرم می کنند.
این گزارش با استناد به پیش‌بینی صورت گرفته توسط بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد که یک سوم خانوارهای بریتانیا قرار است بیش از 10 درصد از درآمد خود را صرف حامل‌های انرژی کنند و اکنون افزایش هزینه‌های مواد غذایی باعث افزایش فقر غذایی شده است.
رایان پیترز، مدیر عامل شرکت مواد غذایی Brioche Pasquier UK، به این نشریه گفت: این اثر دومینویی است که با افزایش شدید قیمت انرژی در (کشور) ما اتفاق افتاده است.
وی افزود: ما باید تلاش کنیم تا قیمت‌های خود را برای خرده فروشان کمی افزایش دهیم و متأسفانه این (فشار) به مصرف کنندگان وارد خواهد شد.
بزرگترین تولیدکننده چغندرقند اروپا یعنی شرکت سوئدزاکرSuedzucker  نیز اعلام کرده است که درآمد سه ماهه اول آن تحت تاثیر "افزایش قابل توجه" هزینه مواد خام، انرژی و بسته بندی قرار گرفته است.
طبق گزارش‌ها، شرکت‌هایی که دانه‌های سویا، کلزا و دانه‌های آفتابگردان را به روغن‌های پخت و پز تبدیل می‌کنند، تولید را در بریتانیا و اروپا کاهش داده و تولید را به مناطق دیگر با قیمت انرژی پایین‌تر منتقل کرده‌اند.
بلومبرگ هشدار داد در عین حال، اگر کمبود گاز طبیعی باعث جیره‌بندی شود، کارخانه‌های مواد غذایی در سراسر این قاره که نیاز گسترده به انرژی دارند، ممکن است مجبور به تعطیلی شوند.
معاون ارشد شرکت تیت و لیل شوگرز Tate & Lyle Sugars، نیز در این باره گفت: درست مانند مردمی که با هزینه‌های خانه خود دست و پنجه نرم می کنند، ما هم باید انرژی و هزینه های ورودی بسیار ناپایدار را مدیریت کنیم و مطمئن شویم که هر پنی که کسب و کار ما خرج می کند و به عنوان درآمد به دست می آورد، به طور فعال در زمان واقعی مدیریت می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین