تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
کد مطلب : 13846
نماینده مجلس:

عمده‌ترین تقاضای فعالان اقتصادی، پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد است

۰
plusresetminus
اصلاح ساختار اقتصادی کشور از جمله اصلاح ساختار مالیاتی و بانکی، بودجه و ایجاد اشتغال می‌تواند به مقوله پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کمک بزرگی کند.
عمده‌ترین تقاضای فعالان اقتصادی، پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد است
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید به اینکه تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس لازم است با اقدامات موثر و پیشگیرانه در کاهش تبعات تورمی و فشارهای اقتصادی همراه باشد گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی کشور پیش‌بینی‌پذیر نبودن اقتصاد است. در صورتی که این امکان فراهم نشود و همچنان روند پیش‌بینی‌ناپذیر بودن اقتصاد در کشور ادامه داشته باشد، خود به اصلی‌ترین بازدارنده رشد اقتصادی تبدیل خواهد شد.
علیرضا شهبازی ادامه داد: پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد، پیش نیاز ثبات در تمامی بازارها است. فضای غیرشفاف و مبهم اقتصادی، مشکلات بسیاری را برای بازیگران این فضا ایجاد می‌کند.
این نماینده مجلس ادامه داد: برای ایجاد ثبات در تمامی بازارها لازم است، برنامه‌ریزی درستی انجام گیرد. از سوی دیگر، برنامه‌ریزی اقتصادی نیز نیازمند شفافیت و پیش‌بینی شرایط آینده است.
وی در ادامه با تاکید به اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، وضعیت تولید در کشور نیازمند ساماندهی است، بیان کرد: بزرگترین خدمت به اقتصاد کشور، اصلاح ساختار اقتصادی در امور مالیاتی و بانکی، اصلاح بودجه‌ریزی و ایجاد اشتغال و توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی است.
شهبازی تصریح کرد: خوشبختانه مجلس با آگاهی بسیار، قدم‌های اساسی را در راستای این امور برداشته و دولت نیز موظف است برای ساماندهی تولید، اقدام به رفع موانع از سر راه تولید کرده و خدمت بزرگی را برای این حوزه انجام دهد.
نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه اصلاح ساختار اقتصادی کشور از جمله اصلاح ساختار مالیاتی، بانکی و بودجه می‌تواند به مقوله پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کمک بزرگی کند، گفت: عمده‌ترین تقاضای فعالان اقتصادی در سطح ملی افزایش پیش‌بینی‌پذیری در اقتصاد کشور به همت دولت و مجلس است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: تنها در سایه پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد و برقراری ثبات اقتصادی است که فعالان اقتصادی می‌توانند برای تولید و حتی فروش کالاهای خود برنامه‌ریزی کنند.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد، ابزاری است که به سرمایه‌گذار کمک می‌کند تا بتواند برای آینده برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کند، گفت: اصلاح ساختار اقتصادی ضمن بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم، آینده روشنی را پیش پای مدیران و مسئولان کشور قرار خواهد داد.
شهبازی اظهار امیدواری کرد: با کمک از متخصصان و اساتید می‌توان اصلاحات مورد نظر در بخش‌های مختلف اقتصادی انجام داد و مجلس نیز از این اقدام حمایت ویژه خواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین