تاریخ انتشارسه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶
کد مطلب : 13859
برای ورود به سایت ثبت نام وام فرزند آوری به آدرس ve.cbi.ir مراجعه کنید.

جزئیات شرایط ثبت نام وام فرزندآوری 1401 و اقساط آن

مبلغ وام فرزنداوری برای فرزندهای اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم به ترتیب و به تفکیک عبارت است از: 20، 40، 60، 80 و 100 میلیون تومان!
۱۱
۱
plusresetminus
ثبت نام وام فرزندآوری 1401 را می‌توانید از طریق سامانه تسهیلات فرزند در بخش ثبت نام جدید انجام بدهید. از جزئیات وام فرزندآوری و شرایط آن، به عدم نیاز به سپرده بانکی می‌توانیم اشاره کنیم و شناسنامه و کارت ملی والدین و فرزند جزو مدارک وام فرزنداوری بانک مرکزی است. (اگر افرادی را می‌شناسید که شرایط وام نوزاد در بخشنامه بانک مرکزی را دارند، این مطلب را به اشتراک بگذارید.)
جزئیات شرایط ثبت نام وام فرزندآوری 1401 و اقساط آن
به گزارش صدای بانک، مبلغ وام فرزندآوری برای فرزندهای اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم به ترتیب و به تفکیک عبارت است از: 20، 40، 60، 80 و 100 میلیون تومان است.
خانواده‌هایی که تعداد فرزندان آن‌ها، 3 و یا بیشتر دارند؛ می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه خرید برای ساخت و یا وام دیعه مسکن استفاده کنند. مبلغ این وام 200 میلیون تومان در نظر گرفته شده و بازپرداخت آن هم 20 ساله است.
شرایط وام فرزندآوری (جزئیات وام فرزندآوری ۱۴۰۱)
پیش از اینکه شرایط وام فرزندآوری را بخوانید، باید بدانید که این وام از نوع قرض الحسنه است و فقط خانواده‌هایی می‌توانند از آن استفاده کنند که فرزند داشته باشند. این درحالی است که برای گرفتن وام مسکن طرح جوانی جمعیت، زوج‌ها هم می‌توانند آن را دریافت کنند.
داشتن شرایط اقتصادی مناسب و فراهم کردن مایحتاج زندگی آن‌ها در طول زندگی، یکی از دلایل مهم اعطای وام فرزندآوری در بخشنامه بانک مرکزی است.



تمامی جزئیات وام فرزندآوری ۱۴۰۱ را در بخش زیر اطلاع‌رسانی کردیم تا آن را به دقت بخوانید!وام فرزنداوری از نوع وام بدون سپرده است. بنابراین، محدودیتی از لحاظ سپرده گذاری برای وام فرزند آوری ve.cbi.ir وجود ندارد.اگر مادر و پدر نوزاد دو قلو هستید، به ازای هر کدام از فرزندان‌تان می‌توانید براساس ترتیب تولد، وام بگیرید.
برای دریافت وام فرزنداوری، شرط دارا بودن کارت پایان خدمت الزامی نیست. بنابراین، شما به‌عنوان متقاضی بدون ارائه کردن کارت پایان خدمت می‌تواند تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری را بگیرد.تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به خانوارهایی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر و یا فرزند، از 2.5 بیشتر نباشد.کارمزد وام فرزندآوری براساس مصوبات شورای پول و اعتبار، به صورت سالانه 4 درصد در نظر گرفته شده است.معرفی یک ضامن معتبر سفته، شرایط ضامن وام فرزندآوری است.بازپرداخت وام فرزندآوری را 6 ماه بعد از دریافت آن انجام می‌دهید.برای داشتن شرایط ثبت نام در سایت وام فرزندآوری می‌توانید این کار را برای فرزندان متولد فروردین سال 1400 به بعد (نهایتا 2 سال بعد از تولد او)، نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنید!وام فرزند آوری هر فرزند را فقط یکبار می‌توانید دریافت کنید.تسهیلات فرزندآوری را پدر خانواده می‌تواند دریافت کند.براساس جزئیات وام فرزند آوری، زمانی که بازپرداخت این وام را برای کودک بعدی خود انجام می‌دهید؛ اگر فرزند دیگری متولد شود، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به فرزند متولد شده هم تعلق خواهد گرفت.
مدارک وام فرزندآوری چیست؟
برای گرفتن تسهیلات قرض الحسنه فرزنداوری 1401 باید مدارک مورد نیاز و ضروری خود را آماده کنید. براساس بخش قبلی که شرایط وام فرزنداوری و جزئیات آن را بیان کردیم؛ با ارائه کردن مدارک زیر می‌توانید از احتمال بالای پذیرفته شدن درخواست خود، اطمینان کامل داشته باشید.
این مدارک به دو دسته تقسیم می‌شوند و می‌توانید آن را در 2 زمان ثبت نام اینترنتی در سایت ve.cbi.ir و دادن اطلاعات بانک، ارائه کنید.
مدارک ضروری برای ثبت نام اینترنتی در سایت ve.cbi.ir وام فرزندآوری
  • اطلاعات شناسنامه و کارت ملی پدر و مادر
    اطلاعات شناسنامه‌ای نوزاد
    آدرس کامل محل سکونت خانواده متقاضی
    کد پستی ده رقمی محل سکونت
مدارک لازم تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری برای اطلاعات به بانک
فتوکپی‌هایی که باید برای تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری ارائه کنید، عبارتند از:
  • کارت ملی شناسنامه پدر و مادر نوزاد
    تمامی صفحات شناسنامه فرزند تازه متولد شده
    کارت ملی و شناسنامه ضامن
ارائه دادن یک فقره سفته هم جزو مدارکی است که باید به بانک بدهید تا وام فرزنداوری را دریافت کنید.
مبلغ وام فرزندآوری 1401 چقدر است؟
نگرانی‌های شما را برای دریافت وام فرزند آوری ve.cbi.ir درک می‌کنیم. در همین راستا، بانک مرکزی ایران هم بخشنامه‌ای برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه فرزنداوری را ابلاغ کرده است. در بخش زیر، میزان وام نوزاد بانک در بخشنامه مرکزی در سال 1401 را به تفکیک بررسی کردیم!
میزان وام نوزادی بانک مرکزی فرزند اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و بیشتر
20 میلیون تومان اول
40 میلیون تومان دوم
60 میلیون تومان سوم
80 میلیون تومان چهارم
100 میلیون تومان پنجم و بیشتر

سایت وام فرزندآوری نشانی اینترنتی ve.cbi.ir
ثبت نام وام فرزندآوری را می‌توانید در سایتی که بانک مرکزی معرفی کرده، انجام بدهید. بستر مجازی به‌عنوان سامانه ثبت نام وام فرزندآوری به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir راه اندازی شده تا بتوانید درخواست خود را ارائه بدهید.
با استفاده از راهنمای تصویری ثبت نام وام فرزندآوری، بخش زیر را بخوانید.
آموزش ثبت نام وام فرزندآوری (فقط آنلاین و بدون مراجعه حضوری)

اگر جزو افرادی هستید که شرایط ثبت نام وام فرزندآوری 1401 را دارید، از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir می‌توانید درخواست خود را ارائه بدهید.
لازم است بدانید که پس از ثبت نام در سایت ve.cbi.ir وام فرزندآوری، اطلاعات و شرایط شما از سوی اداره‌های دولتی احراز می‌شوند تا بتوانید تسهیلات مورد نیازتان را دریافت کنید.
فرآیند ثبت نام وام فرزندآوری را می‌توانید طبق مراحل زیر طی کنید:
ابتدا وارد سایت وام فرزند آوری https://ve.cbi.ir/VC/TasRequestVC.aspx شوید و اطلاعات فرم را پر کنید.

سامانه ثبت نام وام فرزندآوری
براساس تصویر این صفحه که در بخش بالا درج شده، باید اطلاعات گفته شده را بنویسید. این اطلاعات شامل موارد زیر هستند:
  • شماره ملی پدر
    تاریخ تولد پدر
    استان محل تولد پدر
    شهرستان محل تولد پدر
اگر والدین از یکدیگر جدا شده اند و حضانت فرزند با مادر است، تیک آن را بزنید.
  • استان محل سکونت
    شماره ملی فرزند
    تاریخ تولد فرزند
    استان محل تولد فرزند
    شهرستان محل تولد فرزند
در بخش آخر باید انتخاب کنید که تسهیلات فرزندآوری را برای کدام فرزند خود می‌خواهید.
گزینه من ربات نیستم و ادامه را انتخاب کنید تا به مرحله بعد وارد شوید.
بعد از کلیک کردن بر روی گزینه ادامه، یک کد رهگیری ده رقمی را دریافت کنید تا بعدا بتوانید پیگیری‌های لازم را با این کد انجام بدهید.
در رابطه با سایت ve.cbi.ir وام فرزندآوری مشاهده وضعیت هم در بخش زیر، اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم که آن را بخوانید!
پیگیری وام فرزندآوری در ve.cbi.ir مشاهده وضعیت (سریع و ساده)
بعد از اینکه کد رهگیری 10 رقمی خودتان را دریافت کردید، می‌توانید نسبت به فرآیند پیگیری وام فرزندآوری و مشاهده وضعیت خودتان در ve.cbi.ir اقدام کنید.
اگر کد 10 رقمی خودتان را به هر دلیلی ندارید؛ این کد یکبار به شماره تلفن همراه شما پیامک شده است.
با خواندن اطلاعات نحوه مشاهده وضعیت وام فرزندآوری 1401 هر چه راحت‌تر می‌توانید نسبت به دریافت آنلاین نتایج اقدام کنید. این مراحل را در بخش ذیل بررسی کردیم:
برای پیگیری وام فرزندآوری وارد آدرس اینترنتی https://ve.cbi.ir/VC/TasTraceVC.aspx شوید.



پیگیری وام فرزندآوری
طبق اطلاعاتی که در تصویر بالا وجود دارد، باید شماره ملی سرپرست، شماره ملی فرزند و کد 10 رقمی را به همراه کد امنیتی وارد کنید و گزینه مشاهده وضعیت را بزنید.
اگر اطلاعات مورد نیاز خود را به ترتیب و صحیح وارد کرده باشید، صفحه وضعیت و پیگیری وام فرزندآوری را می‌بینید. اگر اطلاعات احراز شده شما، درست باشد و شرایط وام فرزندآوری را داشته باشید؛ تایید و موافقت را دریافت می‌کنید تا باقی مراحل دریافت تسهیلات فرزنداوری را انجام بدهید.
بازپرداخت وام فرزندآوری چقدر است؟
مدت بازپرداخت وام فرزندآوری سال 1401 چقدر است؟ زمان مورد نیاز برای بازپرداخت اقساط وام فرزند آوری، به مبلغ و شرایط فرزندتان بستگی دارد. در جدول زیر، شرایط بازپرداخت وام فرزندآوری را می‌توانید ببینید:
شرایط بازپرداخت وام فرزندآوری میزان بازپردخت تسهیلات فرزنداوری
فرزند اول 36 ماه
فرزند دوم 48 ماه
فرزند سوم 60 ماه
فرزند چهارم 72 ماه
فرزند پنجم و بیشتر 84 ماه
کدام بانکها وام فرزندآوری میدهند؟
در حال حاضر به نظر می‌رسد که وام فرزندآوری در بانک‌های صادرات، ملی و قرض الحسنه مهر ایران به افراد متقاضی واجد شرایط اعطا می‌شود.

وام فرزندآوری برای کسانی است که فرزندان آنان از فروردین سال 1400 به بعد متولد شده اند و تا 2 سال مهلت دریافت وام دارند.
و تسهیلات آن حداکثر 4 درصد سود به طور سالانه می باشد.

منبع: سیگنال
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نظرات شما
شهرام صالحی دارکولی
سایت نفر چندم هستم
آخرین عناوین