تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱
کد مطلب : 13914

افزایش احتمال رکود اقتصادی در فرانسه

۰
plusresetminus
بلومبرگ به نقل از داده‌های مؤسسه اس‌اند‌پی گلوبال گزارش داد که اقتصاد فرانسه برای اولین بار در یک سال و نیم گذشته کوچک خواهد شد که نشان می‌دهد این کشور نیز همانند آلمان در معرض خطر رکود قرار دارد.
افزایش احتمال رکود اقتصادی در فرانسه
به گزارش صدای بانک، بلومبرگ روز سه شنبه به نقل از داده‌های مؤسسه اس‌اند‌پی گلوبال گزارش داد که اقتصاد فرانسه برای اولین بار در یک سال و نیم گذشته کوچک خواهد شد که نشان می‌دهد این کشور نیز همانند آلمان در معرض خطر رکود قرار دارد.
شاخص فعالیت بخش خصوصی فرانسه در ماه اوت که توسط اس‌اند‌پی گلوبال S&P Global منتشر شد، به پایین‌ترین سطح خود از زمان اختلالات مرتبط با کووید در اوایل سال 2021 سقوط کرده است.
بر اساس این گزارش، شاخص مذکور بیش از حد انتظار اقتصاددانان کاهش یافته و به زیر مرزی که توسعه اقتصادی را از انقباض جدا می‌کند، سقوط کرده است.
داده‌ها نشان داد که سفارش‌های جدید هم در بخش خدمات و هم در بخش تولید کاهش یافته است، همانطور که اعتماد تجاری شاهد کاهش بوده است. به طور کلی، فعالیت بخش خدمات کمی بالاتر از مرز گسترش و انقباض بود و فعالیت بخش تولید نیز کاهش یافت.
 جو هیز، اقتصاددان اس اند پی گلوبال، در این باره گفت: تورم بالا و کاهش تقاضا پس از کووید، کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان را به کاهش هزینه‌های اختیاری سوق داده است.
اس اند پی گلوبال در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد در آلمان که به شدت به منابع انرژی روسیه متکی است و با چشم انداز کمبود گاز در زمستان امسال مواجه است، تولید در ماه ژوئیه شروع به کاهش کرد و دوباره در ماه اوت کاهش یافت.
فیل اسمیت، معاون اقتصادی در مؤسسه اس‌اندپی گلوبال مارکت اینتلیجنس S&P Global Market Intelligence، نیز گفت که قدرت اقتصادی اول اروپا شاهد کاهش عمیق در فعالیت های تجاری بخش خصوصی بوده است.
وی توضیح داد: تداوم ضعف در تولید با کندی بخش خدمات همراه شده است، به طوری که مشاغل بررسی شده فشار فزاینده بر تقاضا را که ناشی از تورم بالا و افزایش نرخ بهره بوده است، گزارش کرده‌اند.
تحلیلگرانی که در نظرسنجی بلومبرگ شرکت کردند، هشدار دادند که در حال حاضر احتمال رکود اقتصادی در منطقه یورو با 19 کشور عضو وجود دارد، چرا که هزینه‌های انرژی در حال افزایش است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین