تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۹
کد مطلب : 14432
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی:

ضربه قیمت‌گذاری دستوری مهلک‌تر از تحریم‌ها بوده است

۰
plusresetminus
محمدرضا نجفی‌منش گفت: معضل بزرگ صنعت خودرو و قطعه‌سازی، مداخله دولت در قیمت‌گذاری است. قیمت‌گذاری دستوری اثر مخرب به مراتب بدتری نسبت به تحریم‌ها روی این صنعت داشته و معتقدم ضربه قیمت‌گذاری دستوری از ضربه تحریم‌های آمریکا به صنعت خودرو و قطعه‌سازی مهلک‌تر بوده است.
ضربه قیمت‌گذاری دستوری مهلک‌تر از تحریم‌ها بوده است
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمدرضا نجفی‌منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی طی مصاحبه ای در خصوص وضعیت این گروه بیان کرد: اگرچه تحریم‌ها اتفاق خوشایندی نبوده؛ ولی صنعت قطعه‌سازی ایران در ۳ سال گذشته عملکرد خوبی داشته و ۷۰ درصد قطعات مورد نیاز صنعت خودرو در داخل کشور تولید می‌شود. ضمن اینکه تحریم‌ها فرصتی برای شکوفایی بیشتر صنعت قطعه‌سازی بوده است؛ تا جایی که روسیه بعد از تحریم، دست همکاری به سوی صنعت قطعه‌سازی ایران دراز کرده و تفاهم‌نامه ۷۰۰ میلیون دلاری تامین قطعات خودرو بین روسیه و ایران منعقد شده است که به دنبال این تفاهم‌نامه، صادرات قطعات خودرو به روسیه انجام خواهد شد. صنعت قطعه‌سازی ایران، پتانسیل ورود به بازارهای صادراتی را دارد و امیدواریم با رفع محدودیت های انتقال ارز، بتوان در این زمینه اقدامات جدی‌تری داشت.
نجفی‌منش اضافه کرد: معضل بزرگ صنعت خودرو و قطعه‌سازی، مداخله دولت در قیمت‌گذاری است. قیمت‌گذاری دستوری اثر مخرب به مراتب بدتری نسبت به تحریم‌ها روی این صنعت داشته و معتقدم ضربه قیمت‌گذاری دستوری از ضربه تحریم‌های آمریکا به صنعت خودرو و قطعه‌سازی مهلک‌تر بوده است.
فعال صنعت قطعه‌سازی تصریح کرد: بهبود روند سودآوری و توسعه این صنعت در گرو تغییر نگرش دولت به صنعت و اجتناب از قیمت‌گذاری دستوری و همچنین عدم مداخله در تعیین مدیران این صنعت خواهد بود. تاثیر مثبت قیمت‌گذاری منطقی در این صنعت از احیای برجام پررنگ‌تر خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین