تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
کد مطلب : 14465
کارشناس بازار سرمایه:

دولت برای جبران زیان ناشی از قطعی گاز و برق صنایع، معافیت مالیاتی بدهد

۰
plusresetminus
کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت به منظور جبران زیان خسارت‌های وارده به صنایع (ناشی از قطعی برق و گاز و...) می‌تواند راهکارهایی را چون تخفیفات مالیاتی اعم از داخلی یا صادراتی و ارائه تسهیلات ارزان‌تر جهت اجرای طرح‌های توسعه‌ای برای این صنایع در نظر بگیرد.
دولت برای جبران زیان ناشی از قطعی گاز و برق صنایع، معافیت مالیاتی بدهد
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمد ابراهیم سماوی کارشناس بازارسرمایه طی مصاحبه ای در رابطه با زیان احتمالی صنایع از قطعی گاز در پاییز و زمستان، اظهار کرد: با وجود اینکه کشور ایران از ذخایر گاز قابل توجهی برخوردار است اما به سبب عدم سرمایه‌گذاری دراین حوزه، هدر رفت منابع گاز در مصارف خانگی به علت قیمت پایین و سایر موارد، متاسفانه بسیاری از صنایع بورسی در فصول زمستان و پاییز با قطعی گاز مواجه می‌شوند.
او افزود: طی سال‌های اخیر، دولت به دلیل ملاحظات اجتماعی در فصل سرما بجای قطع گاز مصارف خانگی، گازرسانی به صنایع را محدودتر کرده که در این رابطه می‌توان به صنایع مادر و ارزآوری چون فولاد، سیمان و پتروشیمی‌ها اشاره کرد.
این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: قطع گاز صنایع بالادستی زنجیره تولید را دچار چالش‌های متعددی می‌کند، افزون بر مسئله مذکور از آنجایی که وزن هزینه ثابت، در ساختار بهای تمام شده در صنایع تولیدی بالا است از این رو اگر در یک بازه زمانی نتوانند تولیدات خود را به حد نصاب برسانند به تبع آن سودهی حاصل از فروش محصولات نیز کاهش می‌یابد.
سماوی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت در زیان صنایع از قطعی گاز به مدت زمان اجرای این مسئله و نحوه مدیریت آن از سوی مدیران مربوط و تولیدکنندگان بازمی‌گردد.
او بیان کرد: شرکت ملی گاز با توجه به تاکیدات وزیر نفت مبنی بر کمبود گاز در فصل سرما باید در زمان مناسب برنامه قطعی گاز صنایع را مشخص سازد تا صنایع با موکول کردن اورهال و تعمیراتشان به آن بازه زمانی کمترین زیان را متحمل شوند.
این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: با توجه به ماده ۲۵ قانون حمایت از کسب‌و کار، دولت به منظور جبران زیان خسارت‌های وارده به صنایع (ناشی از قطعی برق و گاز و...) می‌تواند راهکارهایی را چون تخفیفات مالیاتی اعم از داخلی یا صادراتی و ارائه تسهیلات ارزان‌تر جهت اجرای طرح‌های توسعه‌ای برای این صنایع در نظر بگیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین