تاریخ انتشارشنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : 14531

ذخایر گاز آلمان تا بهار ۲۰۲۳ تمام می‌شود

۰
plusresetminus
وزیر اقتصاد آلمان طی اظهاراتی هشدار داد که علیرغم نزدیک شدن ذخیره گاز این کشور به حداکثر ظرفیت خود، آلمان ممکن است با کمبود گاز طبیعی مواجه شود.
ذخایر گاز آلمان تا بهار ۲۰۲۳ تمام می‌شود
به گزارش صدای بانک و به نقل از راشاتودی، رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان روز دوشنبه طی اظهاراتی هشدار داد که علیرغم نزدیک شدن ذخیره گاز این کشور به حداکثر ظرفیت خود، آلمان ممکن است با کمبود گاز طبیعی مواجه شود.
هابک به خبرنگاران گفت: طبق داده‌های پایگاه اینترنتی "موجودی ذخیره‌سازی گاز" (AGSI)، مخازن این کشور بیش از 90 درصد پر است، اما با توجه به اینکه برلین گاز کمتری از روسیه خریداری می‌کند، این انبارها تا پایان زمستان به طور کامل تخلیه خواهند شد.
وی افزود: اگر همه چیز با صرفه جویی در مصرف بنزین به خوبی پیش برود و از نظر آب و هوا خوش شانس باشیم، این فرصت را داریم که زمستان را به راحتی پشت سر بگذاریم.
وزیر اقتصاد آلمان در ادامه گفت: اما این بدان معناست که مخازن در پایان زمستان دوباره خالی خواهند شد؛ در این مورد واقعاً خالی خواهند شد چرا که ما از آن گاز استفاده خواهیم کرد.
در ماه اوت، کلاوس مولر، رئیس سازمان تنظیم کننده انرژی آلمان، هشدار داد حتی با وجود 95 درصد پر بودن ذخیره‌سازی گاز، در صورت توقف کامل صادرات روسیه، این کشور گاز کافی برای پوشش تنها دو ماه و نیم از تقاضا برای گرمایش، تولید برق و نیازهای بخش صنعتی خواهد داشت.
هفته گذشته، مولر بار دیگر تاکید کرد که آلمان ممکن است در صورت بیش از حد سرد بودن زمستان با تنگناهای گازی مکرر مواجه شود.
وی گفت: من انتظار امواج دارم. کمبود گاز وجود دارد، آنها می روند، باز می گردند، اینجا ظاهر می شوند، گاهی اوقات آنجا، احتمالاً در سراسر آلمان این اتفاق خواهد افتاد.
مولر افزود: به دلیل پیش بینی هوا، آلمان نمی تواند (میزان) تقاضای گاز را بیش از دو هفته قبل پیش بینی کند.
بر اساس این گزارش، روسیه حدود 40 درصد از گاز اتحادیه اروپا را قبل از جنگ اوکراین تامین می‌کرد. بر اساس اعلام بروکسل، واردات اتحادیه اروپا از روسیه در حال حاضر زیر 9 درصد است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین