تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱
کد مطلب : 14771

کاهش تولیدات صنعتی آلمان به‌دنبال بالا رفتن قیمت انرژی

۰
plusresetminus
طبق گزارش اداره آمار فدرال آلمان، تولید صنعتی در این کشور ۰.۸ درصد در ماه اوت نسبت‌به ماه قبل‌از آن کاهش‌یافته که بیشتر نتیجه کاهش ۲.۱ درصدی تولید در صنایع وابسته به انرژی بوده است.
کاهش تولیدات صنعتی آلمان به‌دنبال بالا رفتن قیمت انرژی
به گزارش صدای بانک و به نقل از اویل پرایس، اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد تولید صنعتی در این کشور 0.8 درصد در ماه اوت نسبت‌به ماه قبل‌از آن کاهش‌یافته که بیشتر آن نتیجه کاهش قابل‌توجه تولید در صنایع وابسته به انرژی بوده‌است.
طبق گزارش این اداره، صنایع پرمصرف انرژی در این کشور 2.1 درصد در اوت سال جاری میلادی کاهش تولید داشته‌اند که بسیار بیشتر از سایر بخش‌های صنعت بوده‌است.
تولید در این بخش 8.6 درصد از فوریه سال جاری میلادی تا حالا کاهش‌یافته است.
علاوه‌بر قیمت بالای انرژی که صنایع پرمصرف را مجبور به کاهش تولید و تعطیل کردن کارخانه‌ها کرده، تولید صنعتی در آلمان تحت تاثیر کمبود شدید محصولات واسطه هم قرار دارد. زنجیره‌های عرضه به‌خاطر حمله روسیه به اوکراین مختل شده و برخی هنوز در حال بهبودی از بحران کرونا هستند.
شرکت بانک‌داری و خدمات مالی بین‌المللی آی‌ان‌جی ING در مورد آخرین اطلاعات مربوط به تولید صنعتی و خرده‌فروشی در آلمان اعلام کرد این کشور در حال سقوط در یک رکود اقتصادی است.
کارستن برسکی، یکی از تحلیلگران ارشد این شرکت گفت:« صنعت آلمان و کل اقتصاد این کشور به‌یک‌باره متوقف نمی‌شود بلکه در میانه یک سقوط طولانی‌مدت و تدریجی به سمت رکود است».
بانک مرکزی آلمان ماه گذشته اعلام کرد نشانه‌های رکود اقتصادی دیده می‌شود و شرایط اقتصاد با ورود به فصل زمستان در بحبوحه بحران گاز طبیعی و انرژی بدتر خواهد شد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین