تاریخ انتشارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
کد مطلب : 1523
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

حذف دایمی پیمانکاران نیروی انسانی در دستور کار

۰
۹
plusresetminus
مختار با انتقاد از ورود شرکتهای پیمانکاری در وزارت نفت گفت: موضوع مورد اعتراض کارگران، احکام ثالث در وزارت نفت است که مربوط به پیمانکاران و قراردادهای پیمانکاری است و با توجه به بررسی هایی که داشته ایم معتقد هستیم که باید کارگران تحت پوشش پیمانکاری ها در وزارت نفت ساماندهی شود.
جلیل مختار
جلیل مختار
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وجود پیمانکاران تامین نیروی انسانی در وزارت نفت و زیر مجموعه های آن گفت: بحث ساماندهی پیمانکاران تامین نیروی انسانی در وزارت نفت در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و بنا داریم با وضع قانون مناسب و دایمی کردن آن، قانون محکمی برای همه دولتها و مجالس آینده ارایه شود تا از این طریق وضعیت پیمانکاران و نیروهای کار وزارت نفت سازماندهی شود. 

جلیل مختار با تاکید بر اینکه نیروهای کار تحت پوشش قانون کار هستند گفت: روند اخراج یا عدم نیاز به نیروی کار در قانون کار آمده و اعمال نظر و اجرای نهایی با ادارات کار است. 

وی با انتقاد از قراردادهای موقت گفت: یکی از مواردی که در وزارت نفت با انتقاد رو به رو شده، قرارداد موقت کار است که بنا داریم این نوع قراردادها را در وزارت نفت ساماندهی کنیم. 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که کمیسیون اجتماعی مجلس طی سالهای گذشته به دنبال طبقه بندی مشاغل کارگران قراردادی در وزارت نفت بوده است گفت: این بحث حدود 11 عنوان دارد که بنا داریم با تصویب آن بتوانیم مطالبات کارگران قراردادی شرکت نفت پیگیری و در ساماندهی آن تسریع کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه می خواهیم از این طریق وضعیت حقوقی  کارگران قراردادی و پیمانی وزارت نفت را روشن کنیم گفت: ایجاد زمینه رفاه برای این کارگران در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد. 

مختار از برگزاری جلسات متعدد برای تعیین تکلیف کارگران قراردادی و پیمانی وزارت نفت خبر داد و گفت: تاکنون 4 جلسه در مورد تعیین تکلیف وضعیت کارگران قراردادی و پیمانی شرکت نفت در کمیسیون اجتماعی برگزار شده و در این جلسات به چالشها و نگرانی های کارگران ورود کرده ایم. 

وی با انتقاد از ورود شرکتهای پیمانکاری در وزارت نفت گفت: موضوع مورد اعتراض کارگران، احکام ثالث در وزارت نفت است که مربوط به پیمانکاران و قراردادهای پیمانکاری است و با توجه به بررسی هایی که داشته ایم معتقد هستیم که باید کارگران تحت پوشش پیمانکاری ها در وزارت نفت ساماندهی شود. 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته قانونی داشتیم مبنی بر اینکه با نیروهای خدماتی در ادارات دولتی قرارداد مستقیم بسته شود و شرکتهای پیمانکار تامین نیروی انسانی حذف شوند گفت: واسطه گری در قراردادهای کار که امروزه تحت عنوان شرکتهای پیمانکار تامین نیروی  انسانی صورت می گیرد، با اعتراض کارگران رو به رو شده و کمیسیون اجتماعی مجلس این موضوع را به جد پیگری کرده است. 

مختار با تاکید بر اینکه باید قرارداد مستقیم با کارگران وضع شود و نیازی به پیمانکار تامین نیروی انسانی نیست گفت: در کمیسیون اجتماعی به دنبال آن هستیم تا در آخرین تغییرات قانون خدمات کشوری، این اصلاحیه را اعمال و برای همیشه قانونی جامع داشته باشیم.

منبع: نفت ما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نظرات شما
با حذف پیمانکار هم نفع شرکت اصلی هست هم کارگر به حق خود میرسد.چه لزومی دارد حق هزران کارگر تو جیب یک یا چند نفر برود.
عظیم ترکمانی
چرا باید یک نفر به نام پیمانکار بیاد و خیلی راحت از حقوق و حق معیشت کارگر بزنه تو جیب و کارگر هم نتونه حتی از حق خودش دفاع کنه
علیرضا
والا پیمانکار شده داییه مهربون تر از مادر/هرجی اضافه کار وامیستی انگار نه انگار شرکت بهران چرت ترین شرکت در پیمانکاریه ما که روز مزد هستیم حتی از مرخصی گرفتن که ماهی ۲/۵ روز هست عاجزیم
یکی به. داد ما برسه
حامد
والا حذفش کنین بره مردیم از بی عدالتی
Salman
به هرچی ایمون دارید مردیم از دست این پیمانکاری بیست سال شاغلیم حقمون همیشه خوردن
دستشون قطع کنید از این واسطه گری
سيد نور موسوي
سلام
از پیگیری وکلای ملت کمال‌ تشکر و قدردانی را داریم انشالله که با سعی و تلاش شما باعث دلگرمی و امنیت روانی وضعیت شغلی نیروهای قشر زحمتکش کارگر شوید.
سانی
با سلام تو رو خدا به دادمون برسید . نزدیک 10 سال من و تعداد زیادی از همکارانم در پشتیبانی امور دام به صورت شرکتی کار می کنیم و تمام حقوق و مزایای ما از بین می رود .
حسین غبیشاوی
سلام ما کارگران بندر صادراتی هستیم تو را به خدا این طبقه بندی مشاغل و نیروی انسانی هر چه سریعتر انجام دهید تا ما بعد سالهای زیاد از پیمانکار حق خور راحت بشویم این روزها ده کرامت ما را خوشحال کنید ممنونیم
رضا
دوستان عزیز الان نیروهای خدماتی شهرداری ها هم هم زیر سلطه پیمانکاران قرار دارند به عنوان مثال اکثر برای جمع آوری زباله ها از سطح شهر و بیرون آوردن کثیف ترین آب و لجن و کارایی از این قبیل به طور کلی تمام کارهایی که در سطح شهر انجام میشه شهرداری ها واگذار کردند به پیمانکار معمولاً کسانی که تن به این کار میدهند و زیر نظر پیمانکار کار می کنند جزء ضعیف ترین اقشار جامعه هستند و از سواد کم و اطلاعاتی از قانون کار ندارند خیلی آسون به این قشر ظلم میشه
آخرین عناوین