تاریخ انتشاردوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
کد مطلب : 15291

روش‌های کسب درآمد با رمزارز اتریوم

۰
plusresetminus
روش‌های مختلفی برای کسب درآمد اضافی به کمک رمزارز اتریوم‌ وجود دارد که می‌تواند ضررهای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران این رمزارز را تا حدودی پوشش دهد.
روش‌های کسب درآمد با رمزارز اتریوم
به گزارش صدای بانک از تجارت‌نیوز، این روزها بسیاری از فعالان بازار رمزارز به دنبال راهی برای افزایش درآمد خود از این بازار هستند. از طرفی اتریوم نیز می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای این مسئله باشد. در ادامه به چند روش کسب درآمدی می‌پردازیم.

کسب درآمد اضافی
بازار رمزارز‌ها همواره نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند. این نوسانات می‌توانند فرصتی برای کسب سود و یا ضرر‌های هنگفت شوند. از این نوسانات می‌توان برای بدست آوردن درآمد اضافی یا (Passive Income) استفاده کرد. این استراتژی‌‌ها می‌توانند در بازار خرسی، روشی برای کسب سود معامله‌گران و همچنین در دوران چالشی بازار نیز کاربردی باشند.

استیک کردن (Stake)
استیک کردن به معنای سپرده‌گذاری ارز‌های دیجیتال در کیف پول‌ها یا صرافی‌های غیرمتمرکز به ازای دریافت سود است و تقریبا مشابه با نرخ بهره بانکی عمل می‌کند. هر شبکه بلا‌ک‌چین، روش مخصوص به خود برای محاسبه سود را دارد. عواملی مانند نرخ تورم، تعداد کوین‌های استیک شده در آن شبکه و مواردی دیگر روی مقدار این سود اثر می‌گذارند. برخی از شبکه‌ها نیز میزان سود را به صورت ثابت و سالانه محاسبه می‌کنند.
تنها رمزارز‌هایی قابلیت استیک کردن را دارند که از الگوریتم گواه اثبات (PoS) استفاده می‌کنند. استیک کردن اتریوم یکی از روش‌های متداول برای کسب درآمد از این رمزارز است. گفتنی است این روش برای سرمایه‌گذاران تازه‌وارد و یا با مبالغی کم بسیار هزینه‌بر خواهد بود.
نسخه جدید PoS رمزارز اتریوم نیاز به حداقل ۳۲ واحد اتریوم که معادل بیش از ۵۰۰۰۰ دلار است، دارد تا گره اعتبار‌سنج (Validator) و فرآیند شرکت در استیکینگ فعال شوند. فرآیند استیکینگ در صرافی‌های بایننس، کراکن و استخر‌های استیکینگ (با حداقل ۳۲ اتریوم) برای کاربران کریپتو ممکن خواهد بود.

اتریوم
روند روزانه اتریوم، منبع: Tradingview

روش HODL
اصلاح هودل اصطلاحی در دنیای رمزارز‌ها است. این کلمه از ترکیب Hold و عبارت hold on for dear life ساخته شده است. سرمایه‌گذارانی که به دنبال روشی ساده برای کسب سود در بازار رمزارز‌ها هستند، دارایی‌های خود را هودل کرده و منتظر بازار می‌مانند تا به نفع آن‌ها عمل کند.
این استراتژی ضمانت سودی سریع را به سرمایه‌گذاران نمی‌دهد. به دلیل اینکه اتریوم از زمان آغاز فعالیت خود تا‌کنون رشد قیمتی بالایی را تجربه کرده و در حال حاضر از با‌ ارزش‌ترین رمزارز‌های بازار است، البته با توجه به مسیر پیش‌روی این روش می‌تواند در بلندمدت برای سرمایه‌گذاران سودمند باشد. باید این نکته را مدنظر داشت که بازار رمزارز با نوسانات شدیدی روبرو است و هر لحظه امکان ضرر‌های هنگفت در این بازار وجود دارد.

معاملات خودکار اتریوم
یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد، استفاده از ربات‌های معامله‌گر خودکار اتریوم است. این ربات‌ها از الگوریتم‌های از پیش نوشته شده استفاده می‌کنند و به صورت ۲۴ ساعته به معامله خودکار می‌پردازند. صرافی بایننس و پایونکس پلتفرمی برای این نوع سرمایه گذاری دارند. با توجه به نوسانات شدید بازار رمزارز، هر سرمایه‌گذار باید بر ربات مورد استفاده خود نظارت داشته باشد. این ربات‌ها هم می‌توانند گاهی اشتباه کنند و استراژی معاملاتی مناسبی را در پیش نگیرند.

وام‌دهی
برای کسب درآمد از اتریوم، کاربران می‌توانند اتریوم خریداری شده خود را به کاربرانی که قصد وام‌گیری دارند قرض بدهند و از این طریق سود دریافت کنند. افراد جویای وام مبلغی را در پلتفرم‌های وام‌دهی متمرکز یا غیرمتمرکز به وثیقه می‌گذارند.
گفتنی است مبلغ وثیقه به حساب شخص‌ وام‌دهنده واریز خواهد شد. این مبلغ تا تسویه‌ کامل ‌وام در حساب وام‌دهنده بلوکه‌‌ می‌ماند. در صورتی که وام‌گیرنده وام و سود آن را پرداخت نکرد، وثیقه به مالکیت وام‌دهنده منتقل خواهد شد. سیستم‌های متمرکز وام‌دهی نرخ بهره بالاتری نسبت به پلتفرم‌های غیرمتمرکز دارند اما امکان هک و رخنه‌ اطلاعاتی آنها بالاتر است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین