تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
کد مطلب : 15364
نماینده مجلس:

وزارت نفت، صمت و بانک مرکزی از بازار سرمایه حمایت کنند

۰
plusresetminus
حمیدرضا حاجی بابایی گفت: همکاری هر چه بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی با بازار سرمایه، سازوکارهای مناسبی را برای هدایت بخشی از نقدینگی به بورس جهت حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و جلوگیری از انحراف این منابع به سمت سایر بازارها فراهم می‌کند.
وزارت نفت، صمت و بانک مرکزی از بازار سرمایه حمایت کنند
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه ای با تاکید به اینکه دستگاه‌های مختلف وزارت نفت، وزارت صمت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باید حمایت‌های خود را از بازار سرمایه داشته باشند، گفت: هر کدام از این سازمان ها و دستگاه‌های اجرایی با تمرکز بر اهداف درست و تصمیم‌گیری‌های دقیق اثرگذاری بسیار زیادی می‌توانند بر روند بازار سرمایه بگذارند.
وی همچنین گفت: برای نمونه بانک مرکزی با افزایش ندادن پایه پولی، هدایت بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی و همچنین جلوگیری از دلالی در کشور، می‌تواند به بورس کمک بسیاری کرده و در راستای رونق آن تلاش کند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: وزارت نفت هم می‌تواند با کمک فناوری‌های جدید و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، نسبت به صادرات فرآورده ها اقدام خوبی را انجام داده و به شرکت‌های بورسی کمک کند.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید به دخالت‌های بیش از حد در بازار پول که به منظور کنترل تورم انجام شده است پایان داده و سیاست‌های درستی را در قبال مباحث سیاسی و اقتصادی کلان اخذ کند، اظهار کرد: همکاری هر چه بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی با بازار سرمایه، سازوکارهای مناسبی را برای هدایت بخشی از نقدینگی به بورس جهت حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و جلوگیری از انحراف این منابع به سمت سایر بازارها فراهم می‌کند.
به گفته حاج بابایی؛ با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف می‌توان نسبت به افزایش آگاهی‌ بخشی به جامعه درباره سرمایه‌گذاری از طریق بورس، مقاوم‌سازی بازار سرمایه در مقابل شوک‌های خارجی و داخلی اقدامات خوبی را انجام داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین