تاریخ انتشارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۱
کد مطلب : 15416

خیز استارتاپ‌ها برای کمک به کسب‌ و کارهای آسیب‌ دیده

۰
plusresetminus
اعمال محدودیت‌های اینترنتی در هفته‌های اخیر بسیاری از کسب‌ و کارها را با چالش‌ مواجه کرد. اکنون بسیاری از استارتاپ‌ها سعی دارند با ایجاد کمپین‌های مختلف از یکدیگر حمایت کنند. در این بین حتی طرح همدلی را راه انداخته‌اند.
خیز استارتاپ‌ها برای کمک به کسب‌ و کارهای آسیب‌ دیده
به گزارش صدای بانک از  تجارت‌نیوز، محدودیت‌های اعمال‌شده بر اینترنت و تداوم شرایط نامناسب در روزهای اخیر باعث شده چرخه اقتصادی کشور دچار صدمات جبران‌ناپذیری شود. در این بین شاید بیش از سایر کسب‌وکارها حیات کسب‌وکارهای فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ کشور تهدید می‌شود.
در روزهای گذشته تعداد زیادی از این کسب‌وکارها به شیوه‌های مختلفی با بیان وضعیت نامناسبی که برای آن‌ها به‌وجودآمده از شرایط نامناسب موجود ابراز نارضایتی کردند. انتشار اخبار این دسته از کسب‌وکارها موج حمایت و همدلی گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه در توییتر به وجود آورد.
زنجیره‌ همدلی استارتاپ‌ها
در این بین بسیاری از کسب‌وکارها به صورت پراکنده برای کمک به سایر مشاغل اعلام آمادگی کرده‌اند. اما موج گسترده‌ اخبار مختلف و متنوع باعث شد که به این حمایت‌ها توجه زیادی نشود و فرصت دریافت حمایت از کسب‌وکارهای آسیب دیده سلب شود.
این اتفاق یکی از شرکت‌های استارتاپی در حوزه لندینگ پیج را به طراحی ایده‌ای با عنوان «زنجیره همدلی» واداشت.
ماجرای زنجیره همدلی لندین چیست؟
لندین در بیانیه‌ای نوشت: «با تمام چالش‌هایی که این روزها به وجود آمده‌، مسئولیت اجتماعی ما را متعهد می‌کند که در این شرایط نسبت به دغدغه‌های یکدیگر بی‌تفاوت نباشیم. ما به دنبال این هستیم که در لندین یک زنجیره همدلی تشکیل بدهیم.
زنجیره‌ای که حلقه‌های آن را کسب‌وکارهایی تشکیل می‌دهند که با وجود شرایط نامطلوبی که برای آن‌ها به وجود آمده قسمتی از خدمات خود را برای کمک به سایر کسب‌وکارها رایگان کرده‌اند یا با استفاده از امکاناتی که دارند، سعی می‌کنند به نوعی همدلی خود را به کسب‌وکارهای دیگر نشان دهند.
ما با کمک هم می‌توانیم با تشکیل یک زنجیره همدلی برای زنده نگه‌داشتن چراغ امید کسب‌وکارهایی که بیش از همیشه در معرض آسیب هستند، تلاش کنیم.
مطرح شدن این ایده باعث شد، تعداد زیادی از کسب‌وکارها در حد توانایی خود همدلی را آغاز کنند.»
نحوه اجرای زنجیره همدلی استارتاپ‌ها
یک صفحه در لندین ایجاد شده تا تمام کسب‌وکارهایی که آمادگی دارند، بخشی از خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار سایر کسب‌وکارها قرار بدهند. وقتی مخاطب وارد این صفحه می‌شود، فهرستی از کسب‌وکارها به همراه توضیح کوتاهی از آن و خدمتی که ارائه می‌کنند را مشاهده کرده و می‌تواند به راحتی برای دریافت خدمت مورد نظر برای کسب‌وکار خودش درخواست دهد.
مزیت طرح موجود این است که باگردآوری آن امکان استفاده از خدمات متنوع به صورت رایگان برای همه کسب‌وکارها فراهم می‌شود.
زیان ۶۰۰ میلیونی در یک ماه
چندی پیش مهدی ظهیریان، مدیرعامل استارتاپ لندین پیرامون خسارت‌هایی که اختلالات اخیر به آن‌ها وارد کرده به تجارت‌نیوز گفت: ما در یک ماه گذشته بین ۴۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان زیان دیدیم. ما یک سازمان بزرگ نیستیم. در یک سازمان بزرگ وقتی بحرانی رخ می‌دهد، بخشی از تیم درگیر مشکلات و بخش دیگر درگیر توسعه می‌شود. اما برای ما کل تیم درگیر چالش‌ها شده بود.
او ادامه داد: ما قبل از این اتفاقات به رشد ماهانه ۳۰ درصدی رسیده بودیم. می‌توانم بگویم اتفاقات اخیر مارا ۶ ماه عقب انداخت و درامدمان به یک چهارم میزان گذشته رسید. اگر این شرایط بخواهد ادامه‌دار باشد، مطمئنم اتفاقات ناگوارتری رخ خواهد داد.
ظهیریان ضمن اشاره به تعدیل نیرو و تحویل دفتر کار برای جبران خسارت‌ها وارده افزود: برای جبران خسارت ما با تعدیل نیرو و تحویل دفترمان سعی کردیم هزینه‌ها را کاهش دهیم تا شاید بتوانیم با این بحران مقابله کنیم. ما کارمان را ادامه می‌دهیم. اما در یک بازار بی ثبات، هر چقدرهم تلاش کنیم بازهم ممکن است یک شبه همه چیز از بین برود. به همین دلیل تلاش می‌کنیم در کشورهای دیگر بازارخود را پیدا و رشد کنیم. در هر حال، این کسب‌وکار ادامه‌دار است و ما تحت هر شرایطی آن را ادامه می‌دهیم.
کدام کسب‌وکارها به این زنجیره پیوستند؟
در حال حاضر لندین، رایچت، ایسمینار، تپسل، پاکت، ازکی دات کام، دفتر شما، آژانس دیجیتال مارکتینگ هدف، آژانس دیجیتال، مارکتینگ پیلبان، مدیانا، شتاب دهنده کانی بوم، فضای کار اشتراکی کوآپ، اسپکسا، لیارا، ویرگول، سامانه، پشتیبان سازمانی آراد، ترگمان، اکسبیتو، خودنویس، نرم افزاری آموت، تاپین، ویدی وود، زرین پال و پادرو از جمله کسب‌وکارهایی هستند که آمادگی خود را اعلام کردند و در این طرح حضور دارند.
سایر کسب‌وکارها می‌توانند از طریق این لینک فهرست خدمات حمایتی این کسب‌وکارها را مشاهده کنند و با توجه به نیازشان از خدمات رایگان بهره ببرند.
استارتاپ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین