تاریخ انتشارشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : 15613

رشد جهانی قیمت کامودیتی‌ها سود ۷۰ درصد از شرکت‌های بورسی را افزایش می‌دهد

۰
plusresetminus
محمد خبری‌زاده گفت: با بازگشت خوش‌بینی‌ها به بازارهای کالایی جهان، نفت رشد قیمتی ۳ درصدی داشت و کالاهای مانند مس، روی و آلومینیوم نیز با افزایش نرخ بیش از ۵ درصدی همراه شدند. همین مسئله بر بازار سرمایه ما اثرگذار خواهد بود، چراکه حدود ۷۰ درصد بازار ما به قیمت‌های جهانی متصل است و این رشد باعث افزایش ارزندگی بازار ما می‌شود.
رشد جهانی قیمت کامودیتی‌ها سود ۷۰ درصد از شرکت‌های بورسی را افزایش می‌دهد
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بورس ایران (سنا)، محمد خبری‌زاده، عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک کارآفرین طی مصاحبه ای گفت: از بعد از ظهر روز پنج‌شنبه که آمار تورم کشور آمریکا اعلام و مشخص شد روند افزایشی تورم در آمریکا کندتر از پیش‌بینی‌ها بوده است، این مورد سبب شد کمی خوش‌بینی‌ها به بازارهای کالایی جهان بازگردد و نرخ کامودیتی‌ها در بازارهای کالایی افزایش پیدا کند به شکلی که نفت رشد قیمتی ۳ درصدی داشت و کالاهای مانند مس، روی و آلومینیوم نیز با افزایش نرخ بیش از ۵ درصدی همراه شدند. به طور مثال روی به نزدیک ۳ هزار و ۵۰ دلار رسید که در یک ماه اخیر بالاترین نرخ بوده است.
او می‌گوید: در کنار این مسئله کاهش محدویت‌های کرونایی در چین نیز باعث شد اقبال به بازار کامودیتی‌ها بیشتر شود چرا که چین بزرگترین مصرف‌کننده کامودیتی در دنیا است و با کاهش محدویت‌ها قطعا مصرف‌ها بیشتر خواهد شد. در کل همه این موارد سبب شد بازارهای جهانی شاهد دو روز پیاپی سبز باشند.
خبری‌زاده افزود: همین مسئله بر بازار سرمایه ما اثرگذار خواهد بود. حدود ۷۰ درصد بازار ما به قیمت‌های جهانی متصل است و می‌توان گفت با توجه به این که بازار سرمایه در نقاط خوب و ارزنده ای قرار دارد رویدادی مثبت و امیدوار کننده تلقی می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین