تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
کد مطلب : 15863

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از توافق بر استقرار گمرک در مبادی ورودی منطقه آزاد اروند خبر داد

۰
plusresetminus
مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: توافق برای استقرار گمرک در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند با پیگیری انجام شده انجام شد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد از توافق بر استقرار گمرک در مبادی ورودی منطقه آزاد اروند خبر داد
به گزارش صدای بانک، حجت‌اله عبدالملکی روز یکشنبه 29 آبان، در جمع خبرنگاران در آبادان افزود: برنامه‌ریزی برای استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در چهار مبادی خروجی منطقه آزاد اروند انجام شده و به زودی عملیاتی خواهد شد.
وی ادامه داد: جای تعجب است که پس از سالها هنوز گمرک در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند مستقر نشده است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: به جد پیگیری استقرار گمرک در مبادی خروجی اروند هستیم. این خروجی‌ها در اختیار منطقه آزاد خواهند بود و براساس ضوابط مسایل را پیگیری خواهد کرد.
وی با اشاره به اهمیت استقرار گمرک در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند، افزود: مردم باید آثار استقرار منطقه آزاد اروند را ببینند؛ میلیاردها تومان برای ایجاد دروازه‌هایی در منطقه اروند هزینه شد و همچنان این دروازه‌ها رها هستند.
عبدالملکی بیان کرد: همه امکانات و تجهیزات لازم برای استقرار گمرک ایران در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند انجام ‏شده و سامانه‏‌های لازم نیز از سوی گمرک در محل نصب شده است.

مناطق آزاد باید به عنوان موتور اقتصاد کشور عمل کنند
مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور گفت: مناطق آزاد ظرفیت هایی دارند که باید به عنوان موتور اقتصاد کشور از این ظرفیت ها استفاده شود.
عبدالمالکی افزود: برخی واحدهای تولیدی که در شهرک صنعتی خرمشهر مستقر هستند در کشور بی نظیرند که جای خرسندی است.
وی ادامه داد: زمین های فراوانی در منطقه آزاد اروند وجود دارد که قابل واگذاری است و برای این واگذاری اولویت با سرمایه گذاران خارجی است، و سرمایه گذاران داخلی که تمایل دارند در حوزه های دانش بنیان و فناوری پیشرفته سرمایه گذاری کنند در اولویت بعدی خواهند بود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور گفت: منطقه آزاد اروند موظف است از تولید کنندگان حمایت کند زیرا برنامه این نیست که تنها زیرساخت تهیه کند و تولید کننده را به امان خدا رها کند.
وی افزود: تامین سرمایه برای تولید گنندکان و فشارهایی که به لحاظ اداری روی تهیه کنندگان است در منطقه آزاد اروند کاهش پیدا کرده و این رویه باید تقویت شود.
عبدالمالکی اضافه کرد: یک اصل اساسی که باید در مناطق آزاد پیگیری شود بهبود فضای کسب و کار در مناطق است که می تواند برای سرمایه گذار جذاب باشد.
وی گفت: قرار است مناطق آزاد قطب هایی برای تولید و صادرات و رفاه مردم و انتقال فناوری، و جذب سرمایه گذاری خارجی باشند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی صبح روز یکشنبه در سفری یکروز وارد آبادان و خرمشهر شد.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو)، در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما