تاریخ انتشارسه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد مطلب : 1587

بانک جهانی به ازبکستان وام می‌دهد

۰
plusresetminus
این وام معادل 33 میلیون دلار است که توسط اتحادیه بین المللی توسعه وابسته به بانک جهانی برای افزایش پتانسیل اقتصادی در ازبکستان هزینه خواهد شد.
بانک جهانی به ازبکستان وام می‌دهد
بانک جهانی برای افزایش پتانسیل اقتصادی ازبکستان به این کشور 33 میلیون دلار وام می‌دهد.
 
شورای مدیران اجرایی بانک جهانی تصمیم خود را در مورد تامین مالی طرح‌های جدید که به ورود ازبکستان به اقتصاد جهانی کمک می‌کند و امکانات اقتصادی و اشتغال بیشتر برای شهروندان این کشور ایجاد می‌کند را اعلام کرد.
 
این وام معادل 33 میلیون دلار است که توسط اتحادیه بین المللی توسعه وابسته به بانک جهانی برای افزایش پتانسیل اقتصادی در ازبکستان هزینه خواهد شد.
 
این طرح توسط دولت ازبکستان به عنوان برنامه مهم اصلاحات اقتصادی که توسط بانک جهانی مورد حمایت مالی قرار می‌گیرد، اجرا می‌شود.
 
این طرح در زمینه مدیریت دارایی‌های دولتی امکان تحکیم پتانسیل در زمینه شکل‌گیری بودجه دولت، مدیریت سرمایه گذاری‌ها، فعالیت سیستم خزانه داری، روش‌های محاسبات حسابداری و سیستم کنترل داخلی را فراهم می‌کند.
 
این طرح همچنین برای فعالیت شورای اقتصادی وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان ایجاد شده و در ماه ژانویه سال 2019 میلادی برای هماهنگی فعالیت اصلاحات اقتصادی دولت نیز کمک می‌کند.
 
«هیدیکه موری» رئیس نمایندگی بانک جهانی در «تاشکند» گفت: این طرح نشانه بارز پایبندی ازبکستان به ادامه اصلاحات است و ما از اجرای این طرح برای منافع شهروندان و اقتصاد کشور خوشحال هستیم.  
 
تاشکند در سال 1992 میلادی به عضویت بانک جهانی درآمد و این بانک از سال 1995 میلادی برای اجرای طرح‌های در زمینه‌های خصوصی‌سازی، رشد بخش مالی، مدرنیزه کشاورزی، الکتروانرژی، بهبود زیرساخت‌های حمل و نقلی، اجتماعی، بهداشت و آموزش به ازبکستان بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون دلار وام اختصاص داده است.
 
بانک جهانی در ماه جولای سال 2016 میلادی نظریه جدید همکاری با ازبکستان برای سال‌های 2016 و 2020 میلادی‌ برای اجرایی 27 طرح اولویت‌دار به ارزش 4 میلیارد دلار به تصویب رساند.
 
 منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین