تاریخ انتشاردوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : 16071
سرپرست مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس:

صندوق پالایش و دارایکم "بخشی" خواهند شد

۰
plusresetminus
علی اکبر ایرانشاهی گفت: با مصوبه هیات وزیران در خصوص تغییر ساختاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارا یکم و پالایشی یکم و با تصویب اساسنامه و امیدنامه جدید آنها، این صندوق‌ها تبدیل به صندوق بخشی خواهد شد.
صندوق پالایش و دارایکم "بخشی" خواهند شد
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، علی اکبر ایرانشاهی، سرپرست مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس طی مصاحبه ای، اظهار کرد: نخستین موافقت اصولی صندوق سرمایه‌گذاری بخشی در صنعت شیمیایی با مدیریت شرکت سبدگردان آگاه در قالب صندوق قابل معامله صادر شد.
سرپرست مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس بیان کرد: این صندوق نوع خاصی از صندوق سرمایه‌گذاری در سهام به حساب می‌آید که بخش عمده منابع آن به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌هایی که در صنعت شیمیایی طبقه بندی می‌شوند، اختصاص ‌داده خواهد شد.
ایرانشاهی گفت: با مصوبه هیات وزیران در خصوص تغییر ساختاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری پالایش یکم و دارا یکم و با تصویب اساسنامه و امیدنامه جدید آنها، این صندوق‌ها تبدیل به صندوق بخشی خواهد شد.
بنا بر گزارش سنا، پیش‌تر این مقام مسئول خبر داده بود که صندوق‌های بخشی در دو نوع قابل معامله و صدور و ابطالی، قابل تاسیس هستند و نیازی به استفاده از رکن ضامن نقدشوندگی وجود ندارد؛ این صندوق‌ها حداقل ۷۰ درصد از دارایی خود را صرف سرمایه‌گذاری در صنعت مربوطه می‌کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین