تاریخ انتشارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
کد مطلب : 16206

پرداخت ۱۰۵۸میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در ۸ ماه

۰
plusresetminus
بانک کارآفرین در نیمه هشت ماهه سال ۱۴۰۱ ،۹۰۵ میلیاردریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و ۲۵۳ میلیارد ریال پرداخت کرد.
پرداخت ۱۰۵۸میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در ۸ ماه
به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین،این بانک به‌منظور ترویج سنت حسنه ازدواج، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا دوم آذر ماه ۱۴۰۱ ،۶۸۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج معادل ۹۰۵میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرد. این در شرایطی است که تا پایان مهرماه سال جاری ۵۷۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده بود. از نظر حجم تسهیلات پیش از این و تا پایان مهر در بانک کارآفرین بیش از ۷۵۶میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده بود.بر اساس این گزارش، تا کنون کلیه متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، جهت اخذ تسهیلات به شعب عامل بانک معرفی ‌شدند و در حال حاضر تعداد۲۵۱فرد متقاضی در حال طی کردن مراحل جهت اخذ تسهیلات هستند.
تسهیلات ازدواج
فرآیند دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در بانک کارآفرین به این شرح است؛ هر یک از زوجین به صورت جداگانه باید در سامانه تسهیلات وام ازدواج بانک مرکزی، ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند. سپس توسط سرپرستی بانکی که در سامانه از طرف شخص متقاضی مشخص شده است، شعبه پرداخت کننده تسهیلات مشخص و برای فرد ثبت نام کننده، پیامک ثبت اطلاعات و شروع مرحله بعدی دریافت تسهیلات ارسال می شود.
در مرحله آخر فردمتقاضی باید به شعبه مراجعه کرده با ارائه مدارک لازم پرونده خود را تکمیل و وام ازدواج خود را دریافت کند.
شایان ذکر است این فرآیند نباید بیشتر از یک ماه زمان ببرد، در غیر این صورت فرد متقاضی باید مجددا ثبت نام کند.
ارائه تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری
همچنین بانک کارآفرین با ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی در خصوص ارائه تسهیلات فرزندآوری، در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ ،۶۹۹ فقره تسهیلات پرداخت کرد.بر این اساس و به‌منظور ترویج فرهنگ فرزندآوری، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا دوم آذرماه سال جاری،۳۶۳ فقره تسهیلات فرزندآوری معادل ۲۵۳میلیاردریال به متقاضیان توسط بانک کارآفرین پرداخت شده است.بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۱۱۴ نفر متقاضی در صف انتظار جهت معرفی به شعب عامل بانک و۳۶۳نفر متقاضی در حال طی کردن مراحل جهت اخذ تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در شعب عامل هستند.
نحوه دریافت وام فرزندآوری
بر اساس بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی به بانکها، ارائه تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در دستور کار بانک کارآفرین قرار گرفته است.
به این ترتیب ،بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان،با أخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر، اقدام به پرداخت تسهیلات موصوف به شرح توضیحات ذیل کنند.
بر اساس قانون، برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد در خاک کشور ایران به دنیا آمده‌اند و پدرانشان نیزدارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران دارند، تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، به ازای فرزند اول‌ ۲۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم به بعد ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. همچنین تسهیلات فرزندآوری به افرادی تعلق می گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند بالای ۲.۵ نباشد.
تسهیلات فرزندآوری بدون الزام به سپرده‌گذاری و با شش ماه دوره تنفس برای شروع اقساط پرداخت می شود. ولیکن در صورت توثیق سپرده سرمایه گذاری مدت دار، متقاضی از معرفی ضامن و یا ارائه سفته معاف خواهد بود.
تسهیلات فرزندآوری با کارمزد ۴ درصد به صورت سالانه پرداخت می‌شود و همچنین در مورد تولد فرزندان دوقلو و بیشتر به ازای هر فرزند یک وام تعلق می‌گیرد و ترتیب تولد لحاظ می‌ شود.
وام فرزندآوری صرفا برای اشخاصی که در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری بانک مرکزی که همان سامانه مربوط به تسهیلات قرض الحسنه ازدواج است، ثبت نام می کنند، تخصیص می یابد و روال آن همانند وام ازدواج، بعد از ثبت نام و تأیید بانک مرکزی به طور مستقیم به یکی از شعب بانک کارآفرین ابلاغ می شود و قابل پرداخت توسط شعبه مذکور خواهد بود.
متقاضیان (پدران) واجد شرایط برای متولدین از یکم فروردین ۱۴۰۰ به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه مربوطه اقدام نمایند و در صورتی که حین دوره بازپرداخت تسهیلات تولد فرزند، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا آمد، پرداخت تسهیلات مذکور طبق ضوابط این دستورالعمل به کودک بعدی امکان پذیر است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما