تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد مطلب : 16293
باهدف تجلیل از خدمات بازنشستگان انجام شد؛

دیدار صمیمی استاندار کردستان با روسای کانون‌های بازنشستگی این استان

۰
plusresetminus
استاندار کردستان در نشست با روسای کانون های بازنشستگی این استان گفت: بازنشستگان می‌توانند به مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت بهبود شرایط و افزایش کارایی و بهره‌وری مناسب‌تر مشاوره دهند.
دیدار صمیمی استاندار کردستان با روسای کانون‌های بازنشستگی این استان
به گزارش صدای بانک از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کردستان، اسماعیل کوشا در دیدار با روسای کانون های بازنشستگی و مدیریت صندوق بازنشستگی استان کردستان اظهارداشت: دو بار سفر رییس جمهور به کردستان در مدت زمان ۵ ماه نشانه اهمیت و جایگاه استان کردستان در نگاه مدیران ارشد نظام و دولت است.
کوشا با بیان اینکه «در سفر رئیس جمهور به سنندج موضوعات مهمی از جمله اتمام و بهره برداری کامل راه آهن همدان به سنندج و تعیین تکلیف کریدور شمال به جنوب مطرح شده و پیگیری‌های لازم و جدی برای این مهم در دستور کار قرار گرفته است» گفت: با وجود اینکه دولت با محدودیت های مالی روبرو است، اما ما توانستیم با پیگیری مجدانه، منابع و اعتبارات قابل توجهی را برای اتمام پروژه‌های عمرانی در استان تامین کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بازنشستگان می‌توانند به مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت بهبود شرایط و افزایش کارایی و بهره‌وری مناسب‌تر مشاوره دهند.
استاندار کردستان با بیان اینکه «وجود جامعه بازنشستگان، مجموعه‌ عظیمی از تجربه و دانش است که با هیچ معیاری نمی توانیم آنان را بسنجیم» افزود: این دوران بسیار ارزشمند بوده و فرصت مغتنمی است که در خدمت این عزیزان باشیم و از وجودشان استفاده کنیم.
صدور به موقع احکام فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۱
مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی در خصوص اقدامات و خدمات ارائه شده توسط این مدیریت، از استاندار کردستان برای تشکیل این جلسه و اهمیت دادن به حوزه بازنشستگی قدردانی کرد و گفت: احکام عزیزان فرهنگی به تعداد ۹۰۰ نفر که تا مهرماه امسال بازنشسته شدند صادر شده است تا برقراری حقوق بازنشستگی برای بخش قابل توجهی از این عزیزان به سرعت انجام شود.
محمد احمدی گفت: خوشبختانه خانه امید شهرستان سنندج با حضور جناب آقای استاندار افتتاح و خانه امید شهرستان سقز نیز در آینده ای نزدیک افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد و بازنشستگان عزیز ما می توانند از ظرفیت ها و امکانات آن استفاده کنند.
احمدی اظهار داشت: در کنار تعداد بازنشستگان تحت پوشش این صندوق در استان کردستان که بالغ بر ۲۷ هزار و ۴۹۸ نفر با نسبت حدود ۷۲درصد مرد و حدود ۲۸ درصد زن، کمی بیش از ۲۱هزار نفر نیز در ادارات استان کردستان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری هستند و کسور پرداخت می کنند.
مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان همچنین گفت: براساس آمارها، میانگین سن بازنشستگان استان ۶۲ سال و میانگین سن بازنشستگی در استان کردستان ۵۱ سال است.
مطالبات بازنشستگان استان کردستان: از ماده ۸۵ تا اختصاص مکان مناسب برای فعالیت کانون ها
در ابتدای این نشست، مسئولین کانون‌های بازنشستگی استان کردستان، دغدغه ها و مشکلات بازنشستگان از جمله لزوم اعمال امتیازات حق مناطق جنگی برای بازنشستگان، مکاتبه و رایزنی جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان و همچنین پیگیری احکام بازنشستگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اجرای کامل ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، استفاده از نظرات و پیشنهادات بازنشستگان در جریان تدوین برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه، پیگیری پرداخت معوقه شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ بازنشستگان، اجرای کامل ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و پیگیری جهت تسریع در پرداخت هزینه های بیمه، تجدید نظر در خصوص پرداخت عیدی پایان سال، همکاری و همراهی بیشتر دستگاههای اجرایی با بازنشستگان خود، همکاری اتحادیه مصرف کارکنان با کانونهای بازنشستگی، پیگیری جهت واگذاری مغازه تجاری در مرز باشماق به شرکت تعاونی فراگیر ملی پیشکسوتان سنه، کمک به صندوق امداد بازنشستگان کشوری استان کردستان، تخصیص وام های کم بهره برای بازنشستگان توسط بانک صادرات، استخدام فرزندان بازنشستگان، اختصاص مکان مناسب جهت استقرار کانون های بازنشستگی و… را با استاندار کردستان درمیان گذاشتند.
در پایان این نشست نیز استاندار کردستان به پاس زحمات و کوشش های فراوان بازنشستگان، با اهداء لوح تقدیری از مسئولین کانونهای بازنشستگی کردستان تجلیل کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین