تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
کد مطلب : 16455
عضو اتاق بازرگانی تهران:

روابط ایران و چین منافع دو کشور را تامین می‌کند

افزایش خرید نفت ایران توسط چینی‌ها
۰
plusresetminus
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اعلام اینکه در یک سال اخیر خرید نفت توسط چین از ایران افزایش یافته است، گفت: طی سال‌های گذشته روابط ایران و چین به گونه‌ای پیش رفته که توانسته منافع دو کشور را تامین کند.
روابط ایران و چین منافع دو کشور را تامین می‌کند
 به گزارش صدای بانک، «فریال مستوفی» با بیان اینکه هر کشوری باید بتواند بنا بر منافع خود ارتباطات با کشورهای دیگر را تسهیل کند، اظهار کرد: باید توسعه روابط با شرق و غرب را در دستور کار قرار داد، زیرا روابط مناسب و گسترش آن با تمام جهان به ویژه کشورهایی که در رتبه‌های نخست اقتصادی هستند، نیاز است.
وی با اشاره به مثبت بودن عضویت در پیمان شانگهای در توسعه روابط اقتصادی به ویژه با چین، افزود: نمی‌توان نقش چین در اقتصاد دنیا را نادیده گرفت و گسترش ارتباطات بین‌المللی با این کشور بسیار مورد اهمیت است که با توافقات برد - برد برای هر دو کشور منفعت به همراه خواهد داشت.
رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران با اشاره به روابط اقتصادی ایران و چین، تصریح کرد: با وجود تمام توسعه و گسترش روابطی که میان دو کشور رخ داده است، اما نباید وابستگی زیادی وجود داشته باشد؛ بلکه روابط اقتصادی و تجاری متعادل می‌تواند منافع ایران را تامین کند و مانع اجبار در اهدای امتیازات غیرمعمول خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه چین، کشوری با نیاز به تامین انرژی است، خاطرنشان کرد: ایران به عنوان چهارمین کشور دارنده منابع انرژی از مبادی مهم برای این کشور محسوب می‌شود و در یک سال اخیر چین خرید نفت از ایران را نسبت به چند سال گذشته افزایش داده است.
مستوفی با بیان اینکه صادرات انرژی ایران در این بخش به چین افزایش داشته است، تصریح کرد: در این برهه نسبت به چندین سال قبل فروش نفت ایران به چین افزایش داشته است.
وی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد ایران را به سمتی ببریم که در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد، اظهار داشت: با سیاست‌گذاری‌های مناسب مانند سرمایه‌گذاری در بخش گاز می‌توان توسعه تجارت و در پی آن روابط را گسترش داد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تاکید کرد: در زمان اوج تحریم‌ها روابط ایران و چین با در نظر گرفتن منفعت دو طرفه تا حدی برقرار بود و همان‌طور که ما از این تجارت منفعت برده، این کشور نیز منافع صنعتی خود را در ایران تامین کرد.
منبع: اگزیم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین