تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کد مطلب : 16458

گران‌ترین پروژه‌های NFT فروخته شده در جهان

۰
plusresetminus
پنج پروژه NFT (توکن غیرقابل تعویض) در تاریخ این دارایی‌های دیجیتال رکورد بالاترین قیمت فروش را داشته‌اند. در ادامه به پنج پروژه گران قیمت NFT اشاره خواهد شد.
گران‌ترین پروژه‌های NFT فروخته شده در جهان
به گزارش صدای بانک از تجارت‌نیوز، بر اساس رتبه‌بندی وبسایت‌های تحقیقاتی، برخی پروژه‌های NFT (توکن غیرقابل تعویض) بهتر از بقیه پروژه‌ها فروش رفته‌اند و برخی از آنها تبدیل به پرفروش‌ترین پروژه‌های ان‌اف‌تی در جهان شده‌اند. در ادامه به پنج پروژه پرفروش NFT اشاره خواهد شد.

پرفروش‌ترین پروژه‌های NFT
علاقه‌مندان به پروژه‌های هنری ان‌اف‌تی در سال ۲۰۲۲ رشد زیادی پیدا کردند و کلکسیونر‌ها و سرمایه‌گذاران به دنبال پروژ‌هایی بودند که در آینده افزایش قیمت داشته باشند. از طرفی، تعداد زیادی از سلبریتی‌ها نیز اقدام به عرضه کلکسیون‌های خود کرده‌اند. در بین پروژه‌های عرضه شده، پنج پروژه بیشترین فروش را داشته‌اند.

پروژه‌ کریپتو‌پانک کد ۵۸۲۲ (Cryptopunk)
این دارایی دیجیتالی یکی از آثار کلکسیون کریپتو‌پانک است که بر پایه اتریوم بنا شده است. این کلکسیون شامل ده هزار اثر منحصر به فرد است. کریپتوپانک‌ها توسط شرکتی به نام «لاروا لبز» عرضه شده است. تم این کلکسیون، آدم فضایی‌های پیکسلی هستند. محدودیت تعداد ده‌هزارتایی کریپتوپانک‌ها باعث شده تا تقاضای بالایی برای آن‌ها وجود داشته باشد. اثر شماره ۵۸۲۲ از این کلکسیون با قیمت باور‌نکردنی ۲۳ میلیون دلار در فوریه ۲۰۲۲ به فروش رفت.

اثر Human One از کلکسیون Beeple
برخی از آثار این کلکسیون در میان گران‌ترین آثار دیجیتالی NFT فروش رفته قرار گرفته‌اند. اثر Human One توانست با مبلغ نزدیک به سی میلیون دلار در نوامبر ۲۰۲۱ به فروش برود. این اثر، یک مجسمه متحرک سه بعدی با چهار صفحه دیجیتال است و ویدیویی بی پایان از یک فضانورد را نشان می‌دهد که در اوقات مختلف روز به مکان‌های مختلف سفر می‌کند.

دارایی دیجیتال ساعت (Clock)
ساعت (Clock) اثری به شکل یک تایمر است که تعداد روزهای سپری شده توسط جولین آسانژ بنیانگذار ویکی‌لیکس در زندان را نشان می‌دهد. او به اتهام جاسوسی‌های متعدد از بریتانیا به آمریکا منتقل شده و محکوم به 175 سال زندان شد. این اثر به قیمت ۵۲.۷ میلیون دلار فروخته شد.

پروژه هر روز: پنج هزار روز اول
این پروژه، دومین پروژه گران ‌قیمت NFT در جهان است. این اثر توسط هنرمندی به نام بیپل خلق شده و کلاژی متشکل از 5000 عکس در روز طی 13 سال است. این اثر با قیمت ۶۹.۳ میلیون دلار به فروش رفته است. او از سال 2007 آپلود کردن عکس در حساب اینستاگرامش را شروع کرد و برای 13 سال هر روز یک عکس منتشر می‌کرد.

کلکسیون The Merge
این پروژه گران‌ترین اثر NFT فروخته شده در جهان است. مرج با قیمت شگفت‌انگیز 91.8 میلیون دلار فروخته شد. این اثر هنری توسط هنرمند دیجیتالی ناشناسی به نام پاک ساخته شد. آثار کلکسیون The Merge در اختیار 28,983 کلکسیونر است. این کار به این دلیل است که آثار هنری در واحدهایی به نام “mass” فروخته شده‌اند. هنگام شروع فروش، هر mass حدود 575 دلار هزینه داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین